مدیریت استقلال وارد بحرانی شده که هنر عبور از آن را ندارد

  • کد خبر : 208271
  • 09 مهر 1399 - 2:01
مدیریت استقلال وارد بحرانی شده که هنر عبور از آن را ندارد

به گزارش نیوز، امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره هرج و مرج این روز‌های باشگاه استقلال و دلایل بروز این مباحث با ما همکلام شد.

آقای آشتیانی! دلیل درگیری‌های رخ داده در فرودگاه دوحه قطر و این همه هرج و مرج، بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه و مسائلی از این دست چیست؟
نقش مدیریت در سازمان‌های مختلف به ویژه ورزش نسبت به دو دهه گذشته تفاوت کرده و حالا بسیار پررنگ‌تر است. در دنیا و باشگاه‌های حرفه‌ای که فوتبال نقش عمده‌ای در بحث اقتصادی دارد مدیران باید بسیار هوشمندانه حرکت کنند و کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است به نابودی یا ورشکستگی یک مجموعه بینجامد. این نشان می‌دهد پست مدیریت در حوزه ورزش بسیار حساس است.

پس اتفاقات امروز استقلال را به این مسئله مرتبط می‌بینید؟
اگر امروز می‌بینید که درون و بیرون استقلال ماجرا‌هایی منجر به بروز حواشی شده است نشان می‌دهد که مدیریت دچار چالشی شده که هنر عبور از آن را ندارد. هنر عبور از بحران را ندارد و به همین دلیل خودش و باشگاهش را به دردسری اینچنینی دچار کرده است.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
گاهی برخی اتفاقاتی در بیرون از مجموعه رخ می‌دهد که مدیر می‌تواند از پس‌شان بربیاید. مشکلاتی که خودشان نقشی در آن ندارند ولی مشکلاتی که درون مجموعه با دخالت خودشان ایجاد می‌شود دست و پای‌شان را می‌بندد و گرفتاری‌های زیاد موجب دردسر زیاد و برهم ریختگی اوضاع می‌شود. خروج از این وضعیت کار دشواری است که ممکن است آسیب‌هایی به کل مجموعه بزند.

راه خروج از این وضعیت چیست؟
مدیریت باید وضعیت را تلطیف کند و به سمت آرامش برود. تیم فاقد سرمربی است و الان باید همه فکر و ذکر کادر مدیریتی انتخاب سرمربی باشد در حالی که می‌بینیم بدون سرمربی بازیکن خریداری می‌شود. در نتیجه نباید از او توقع داشت تیم را قهرمان کند یا حتی سهمیه بگیرد، چون در نهایت می‌گوید من تیمم را نبستم.

چرا در تیم این‌قدر هرج و مرج دیده می‌شود؟
این‌ها متأثر از بی‌توجهی مدیران به موضوع تمدید قرارداد بازیکنان در روز‌های شروع نیم‌فصل دوم است. وقتی موعد زمانی لازم را از دست می‌دهند مجبورند در پایان فصل به ساز بازیکن برقصند و به جای یکی دو میلیارد ۱۰، ۱۵ میلیارد تومان پول بازیکن بدهند.

در این شرایط آینده تیم و باشگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
فضای امروز باشگاه به شدت غبارآلود است که بخش قابل توجهی از آن به مدیریت باشگاه برمی‌گردد. حرکت در راه اقدامات پوپولیستی و اجرای «شو» در حالی که هیچ یک از آن‌ها را بلد نبود اشتباهاتی بود که منجر به وضعیت اینچنینی شد و حالا هم بلد نیستند آن را جمع و جور کنند. انتخاب افراد بسیار می‌تواند اثرگذار باشد. آن‌هایی که قابلیت‌های خوب و تجربیات دارند جزو انتخاب‎های اولیه نیستند بلکه آن‌هایی را انتخاب می‌کنند که اولویت‌شان «شو» اجرا کردن و رفتار‌های پوپولیستی است. کسانی که بیایند و ریخت و پاشی کنند و بدهی‌های کلان روی دست باشگاه بگذارند و بروند.

چه زمانی باید این مسیر را پایان داد؟
یک بار برای همیشه باید مدیران ارشدی که افراد ضعیف را بر مسند چنین باشگاه‌هایی می‌نشانند را مؤاخذه کنند آن وقت است که مدیریت به سمت شایسته‌سالاری حرکت می‌کند. این فقط در ورزش نیست و در همه زمینه‌ها باید این اقدام انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=208271

ثبت نظر

-