خوراکی ناسالم برای کودکان

  • کد خبر : 208119
  • 25 مرداد 1400 - 14:30
خوراکی ناسالم برای کودکان

به گزارش نیوز :نوع تغذیه کودکان تأثیر بسیاری در سلامتی آنها در دوران بزرگسالی دارد. بنابراین بهتر است خوراکی‌های ناسالمی را که باعث بروز بسیاری از مشکلات در رفتار کودکانتان و در نهایت موجب بیماری آنها می‌شود بشناسید و کودکانتان را از مصرف آنها منع کنی. با نیوز همراه باشید و با خوراکی ناسالم برای کودکان آشنا شوید.

بسیاری از کودکان در سنین کم شروع به خوردن غذا‌هایی می‌کنند که حاوی قند زیادی هستند. این موضوع باعث کاهش حساسیت چشایی کودکان می‌شود، بنابراین غذا‌های معمولی دیگر جذاب به نظر نمی‌رسد. به علاوه غذا‌های دیگری هم وجود دارد که کودکان به دلیل خصوصیات فیزیولوژیکی بدن خود نباید از آن‌ها بخورند.

آب میوه

خوراکی ناسالم برای کودکان؛ آب میوه در بین کودکان در سنین مختلف از جمله مواد غذایی محبوب است، هرچند تحقیقات نشان می‌دهد که مضرات زیادی دارد. یک لیوان آب میوه حاوی ۵ تا ۶ قاشق چایخوری شکر است.
خوراکی ناسالم برای کودکان
قند محلول در آب میوه بلافاصله وارد جریان خون می‌شود که درمتابولیسم کربوهیدرات‌ها مشکل ایجاد می‌کند. متخصصان خوردن میوه را به جای نوشیدن آب میوه توصیه می‌کند. به دلیل فیبر موجود در میوه، آب آن به تدریج جذب می‌شود.

ماست میوه‌ای

ماست‌های میوه‌ای حاوی قند، چربی و کالری زیادی هستند که منجر به اضافه وزن و چاقی کودکان می‌شود و خطر ابتلا به دیابت را در ان‌ها افزایش می‌دهد.

غلات فرآوری شده صنعتی

خوراکی ناسالم برای کودکان؛ اگرچه ادعای تولیدکنندگان غلات فرآوری شده صنعتی این است که این موادغذایی دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند. اما در حقیقت، آن‌ها حاوی هیچ عنصر سالمی نیستند و دارای مقدار زیادی قند هستند.
خوراکی ناسالم برای کودکان
تمام عناصر سالم موجود در ذرت، گندم و جو در طول فرآیند تولید از بین می‌روند و فقط کربوهیدرات‌های آن‌ها باقی می‌مانند. تحمل گرسنگی با خوردن این موادغذایی بسیار مشکل است، بنابراین فقط چند ساعت بعد، کودک دوباره گرسنه خواهد شد.

عسل

کودکان قبل از دو سالگی نباید عسل بخورند. استفاده از عسل تا قبل از دوسالگی نه تنها باعث یک واکنش آلرژیک در کودک می‌شود بلکه ممکن است گاهی اوقات عسل حاوی باکتری‌هایی باشد که می‌تواند به یک بیماری عفونی جدی به نام بوتولیسم منجر شود.

انگور

خوراکی ناسالم برای کودکان؛ انگور حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان است، اما گوارش این میوه برای کودک بسیار دشوار است. موز جایگزینی عالی برای کودکان زیر دو سال است.
خوراکی ناسالم برای کودکان

مولتی ویتامین‌ها

مصرف ویتامین‌ها همیشه موضوع بسیار چالش برانگیز است. نکته این است که والدین اغلب به جای مشورت با یک متخصص، به دانش و تجربه خود تکیه می‌کنند که این امر کاملاً اشتباه است و حتی می‌تواند خطرناک هم باشد.
ویتامین‌ها اگرچه ممکن است بی ضرر باشند، اما باید توسط پزشکان تجویز شوند.کودکان باید ویتامین‌های مورد نیاز خود را از مواد غذایی دریافت کنند و نیازی به مصرف مکمل‌ها ندارند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=208119

ثبت نظر

-