روزنه امید در بورس

  • کد خبر : 208020
  • 08 مهر 1399 - 20:55
روزنه امید در بورس

به گزارش نیوز، بورس امروز با کاهش ۶۱ درصدی صف‌های فروش و افزایش ۱۵۷ درصدی ارزش معاملات بازار همراه بود، اما با این وجود در مسیر نزولی قرار گرفت و   به یک کانال پایین‌تر سقوط کرد.

صبح امروز، در پیش گشایش بازار، ۴۷۳ نماد که ۵۸ درصد بازار را تشکیل می‌دهند صف فروش داشتند. ارزش این صف‌های فروش حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بود. در ادامه معاملات بازار با اینکه فشار عرضه‌ها نسبت به دیروز و صبح کاهش محسوسی داشت اما کماکان بیش از نیمی نمادهای بازار صف فروش داشتند.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با ریزش ۲۳ هزار واحدی یک کانال پایین آمد و به رقم یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۳ هزار و ۸۰۰ واحدی به رقم ۳۹۸ هزار و ۳۹۹ واحد نزول کرد تا برای سومین روز پیاپی تمام شاخص‌های بازار بورس تهران نزول کرده باشند.

افزایش ۱۵۷ درصدی ارزش معاملات

ارزش معاملات بازار ۱۳ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۱۵۷ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۱۸۳ درصدی به رقم ۱۰ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان بالغ شد.

کاهش حجم صف‌های فروش

ارزش صف‌های خرید بازار ۴۶۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های فروش به ۴ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۶۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. اما کاهش صف‌های فروش و افزایش ارزش معاملات بازار نتوانست از سقوط شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزاری جلوگیری کند.

بزرگان بازار

بیشترین حجم معاملات بازار به نماد خودرو (ایران خودرو) اختصاص داشت، در معاملات بازار امروز تعداد ۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۱۶ سهم این شرکت معامله شد. پس از خودرو، نمادهای بانکی بیشترین حجم معاملات را داشتند، وتجارت (بانک تجارت)، وبصادر (بانک صادرات)، وبملت (بانک ملت) و وپارس (بانک پارسیان) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار به نماد فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) تعلق داشت که معادل ۶۴۵ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان بود. بعد از فولاد، فملی (ملی صنایع مس ایران)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان)، خودرو (ایران خودرو) و وسپهر (سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

خروج هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی

امروز از مجموع ارزش کل معاملات، ۷ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان خرید توسط معامله‌گران حقیقی انجام شد که ۶۸ درصد کل معاملات را تشکیل می‌داد، همچنین ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان فروش توسط معامله‌گران حقیقی معادل ۸۵ درصد کل انجام شد. معامله‌گران حقوقی نیز ۳۲ درصد خریدها و ۱۵ درصد فروش‌های بازار را به خود اختصاص دادند.

روز سه شنبه نیز مانند روزهای گذشته روند خروج پول‌های حقیقی با حجم بالایی ادامه یافت. ارزش خروج پول حقیقی از بازار بورس هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

سمت قرمز رنگ بازار

در مجموع بازارهای بورس و فرابورس، ارزش سهام ۳۴۷ شرکت نسبت به روز گذشته کاهش یافت. در بازار بورس ۲۳۳ نماد با کاهش قیمت مواجه بودند که شامل ۶۹ درصد شرکت‌های بازار می‌شود و در بازار فرابورس ۱۱۴ نماد معادل ۸۲ درصد شرکت‌های این بازار با افت ارزش همراه بودند.

روزنه امید در بورس

در روند حرکت شاخص کل بورس تهران در روز جاری یک نکته امیدوار کننده وجود داشت، شاخص کل در همان ساعت ابتدایی بازار تا کف یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد پایین آمد اما در ادامه توانست ۹ هزار واحد بالا بیاد.این برگشت شاید روزنه امیدی برای بازار فردا باشد روزی که شاخص بجای ریزش یک روند متعادلی را طی کند.

کاهش صف فروش ها و افزایش ارزش معاملات هم شاهدی بر این روزنه هست هر چند که برخی معامله گران تاکید دارند در جو کنونی که با فقر تحلیل روبرو است هیجان غالب است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=208020

ثبت نظر

-