صعود پرسپولیس تصادفی نبود

  • کد خبر : 207321
  • 08 مهر 1399 - 12:21
صعود پرسپولیس تصادفی نبود

به گزارش نیوز، رئیس کمیته فنی بر این عقیده است در بازی‌های باقی‌مانده لیگ قهرمانان آسیا استفاده از ضربات ایستگاهی می‌تواند نقش تعیین‌کننده در موفقیت تیم‌ها داشته باشد. از جمله پرسپولیس که تنها تیم باقی‌مانده ایرانی در این بازی‌هاست.

مرتضی محصص در خصوص عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: به اعتقاد من تیم‌های ما در حد توانایی‌های خودشان عملکرد خوبی در این بازی‌ها داشتند. پرسپولیس و استقلال موفق به صعود از مرحله گروهی شدند و شهر خودرو همچنین سپاهان به دلیل تغییراتی که در کادر فنی داشتند طبیعتاً با آمادگی کامل وارد این رقابت‌ها نشدند. در واقع مربی به زمان بیشتری برای ایجاد ارتباط با اعضای تیم و بازیکنانش نیاز دارد که این زمان برای دو تیم شهر خودرو و سپاهان وجود نداشت.

نظر رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص برتری پرسپولیس در برابر السد این چنین آغاز شد: استادیوم باشگاه السد مشابه اولدترافورد ساخته شده و فلسفه این باشگاه بسیار مشابه منچستر است. نحوه جذب بازیکن و به خدمت گرفتن نفرات مؤثر و شاخص را در این باشگاه می‌بینید. از نظر بودجه و امکانات ما با السد قابل قیاس نیستیم، اما پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی؛ با یک مربی ایرانی در این بازی پیروز شد، آن هم نه پیروزی تصادفی و کسب نتیجه بلکه با شایستگی و ارائه یک بازی باکیفیت و بابرنامه به آنچه می‌خواست رسید. پرسپولیس یک گل زد و دو بار توپ را به تیرک دروازه کوبید. نشان داد سبک بازی خودش در این مسابقه را انتخاب کرده و می‌داند به دنبال چه هدفی است. این همان چیزی است که ما باید به دنبال آن باشیم. من شخصاً نظر ویژه‌ای روی بازی سرلک و احسان پهلوان داشتم که به نظرم در مسیر پیشرفت قرار دارند و هرچه می‌گذرد از این دو کیفیت بهتری می‌بینیم هرچند بقیه بازیکنان پرسپولیس هم بسیار مفید و تأثیرگذار بودند.

مرتضی محصص در پایان هم به این نکات اشاره کرد: ما باید به مربیان داخلی خودمان افتخار و اعتماد کنیم. یحیی گل‌محمدی نمونه موفقیت مربیان ماست و نشان می‌دهد در سال‌های آینده می‌توانیم به اعتقاد من مربیانی خارج از مرز‌های کشور داشته باشیم. گل‌محمدی موفق شد با برنامه و نظر یک تیم قدرتمند و یک مربی بزرگ را مغلوب کند. به اعتقاد من پرسپولیس با گل‌محمدی همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد و کیفیت این تیم بالاتر خواهد رفت. من به این تیم خوشبینم هرچند پاختاکور حریف بسیار قدرتمندی است، اما پرسپولیس با آنالیز مناسب حریف می‌تواند از این مرحله هم عبور کند. فراموش نکنیم که ضربات ایستگاهی در چنین تورنمنت‌هایی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=207321

ثبت نظر

-