پیش بینی روند قیمت دلار در روز سه شنبه/وقت تماشا در بازار ارز

  • کد خبر : 206772
  • 08 مهر 1399 - 6:21
پیش بینی روند قیمت دلار در روز سه شنبه/وقت تماشا در بازار ارز

به گزارش نیوز،در فوتبال سه قهرمانی هست تریک است قهرمانی بار چهارم پوکر و اگر تیمی بتواند برای بار پنجم هم به این مقام نائل آید می‌گوید گلات کرده است یعنی گلباران.

بازار دلار نیز چهار روز است یک رفتار مشابه از خود نشان می‌دهد و اگر امروز این رفتار را تکرار کند شاید بتوان گفت بازار وارد مرحله گلات شده است.

ترس از کانال ۳۰ هزار

به گزارش نیوز بازار دلار از چهارشنبه هفته گذشته تلاش دارد سطوح جدیدی را تجربه کند اما هر بار که قیمت به این سطوح می‌رسد ناخودآگاه رو به عقب بازمی‌گردد.

برخی معامله گران ارزی باور دارند، قیمت دلار به نقطه تعیین‌کننده‌ای رسیده است. محور ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار اهمیت زیادی پیداکرده است و شماری از معامله گران می‌گویند که در اطراف این محور دست به معامله نخواهند زد. ازنظر گروهی از آن‌ها بهتر است از ورود دلار به کانال ۳۰ هزارتومانی یا برگشت به کانال ۲۸ هزارتومانی اطمینان خاطر پیدا کنند و بعدازآن موقعیت خریدوفروش بگیرند. درواقع دسته‌ای از معامله گران در اندازه ۵۰۰ تومان شاید در معاملات فردا از بازار کناره بگیرند یا در دامنه کوچکی خریدوفروش کنند.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت دسته‌ای از معامله گران، در خریدوفروش احتیاط خواهند کرد. بااین‌حال، طبیعی است که افزایشی‌های بازار که در روزهای اخیر خریدار بوده‌اند، در ابتدای روز برای شکست مرز حیاتی ۳۰ هزار تومان تلاش کنند. واکنش بازار ساز به این تلاش‌ها، رفتار بعدی معامله گران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در صورت مقاومت شدید بازار ساز، سودگیری معامله گران از خریدهای گذشته هم افزایش پیدا می‌کند و قیمت دلار افت بیشتری را تجربه می‌کند‌. شکست بازار ساز هم تقاضای خفته بیشتری را بازار وارد می‌کند.

در روند بازار ها بیشتر بخوانید

پیش بینی قیمت سکه امروز

بازار ارز

سه شایعه در بازار ارز

بازار ارز امروز تحت تأثیر سه شایعه قرار دارد شایعه‌هایی که می‌تواند فشار قیمت را به بازار بیشتر کند.

نخست به خبری است که رویترز درباره خروج دیپلمات‌های آمریکایی منتشر کرد. ازنظر برخی معامله گران قهر امریکا از عراق با احتمال محدودیت‌های عراق ممکن است همراه باشد با توجه به جایگاه مهم عراق در تجارت با ایران و محوریت این منطقه در انتقال ارز این خبر برای بازار ارز ایران خوب تلقی نمی‌شود؛ زیرا کار انتقال را سخت‌تر می‌کند.

دومین خبری که در فضای مجازی دست‌به‌دست شد قیمت‌گذاری یک معامله در بورس کالا بر مبنای قیمت دلاری بود که با سطوح کنونی فاصله بسیاری دارد. سهامداران بورس روی این خبر مانور زیادی دادند و این خبر نیز می‌تواند از دیدگاه برخی معامله گران اثرگذار باشد.

سومین خبر هم را آخر شب دوشنبه سایت تسنیم منتشر کرد بر اساس این خبر ترامپ قصد دارد که مبادلات مالی بانک‌های ایرانی را به‌طور کامل قطع کند. این خبر نیز به‌عنوان یک سیگنال منفی تلقی می‌شود.

قیمت‌های بدن پشتوانه در بازار ارز

محاسبات تحلیل گران مستقل نشان می‌دهد دلار در سطوح قیمت کنونی باوجود همه محدودیت از پشتوانه بنیادی برخوردار نیست بنابراین خرید باهدف سرمایه‌گذاری ریسک بالایی دارد. دیگر اتفاق باز شدن در نیما بر روی برخی تقاضاهای در صف مانده و اجازه به عرضه و تقاضا برای ملاقات آزادانه است. این سومین اتفاق مثبت در نیما هست که سه هفته اخیر رخ می‌دهد. قبلاً سقف قیمتی و محدودیت درفروش ارز به صرافی‌ها لغو شده بود.

بر این اساس مقاومت دلار در سطح ۲۹ می‌تواند بازار در زیر مرز ۳۰ هزار تومان وارد فاز ریز نوسان کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=206772

ثبت نظر

-