اولین مسابقه ‌کشتی، بعداز ۸ ماه تعطیلی و بلاتکلیفی

  • کد خبر : 206529
  • 07 مهر 1399 - 23:05
اولین مسابقه ‌کشتی، بعداز ۸ ماه تعطیلی و بلاتکلیفی

نیوز/ مهدی شیروانی؛ شیوع ویروس منحوس کرونا، مخالفت مشاوران و همکاران رییس فدراسیون کشتی با برگزاری لیگ در شرایط کرونا، هم باعث نشد تا فدراسیون قید برگزاری این پیکار‌ها را بزند. نیاز ضروری و اصرار کشتی‌گیران برای کسب درآمد ناشی از حضور تیم‌ها و باشگاهها، علیرضا دبیر را مجاب به تلاش برای برگزاری لیگ امسال کرد.

رایزنی‌ها و دیدار‌های متعدد با مسئولان وزارت بهداشت و ستادمقابله باکرونا، منجر به کسبِ مجوز برپایی لیگ‌کشتی باشرایطی ویژه و خاص شد. برهمین‌اساس مسابقات لیگ‌برتر کشتی‌آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور به‌صورت متمرکز، با قرنطینه اردویی کشتی‌گیران و انجام تست کرونا قبل‌از ورود به‌سالن برای شرکت در مسابقات کوتاه و حداکثر دو روزه، برگزار می‌شود. برنامه زمان برگزاری مرحله برگشت مسابقات لیگ نیز بعداز اعلام تصمیم اتحادیه‌جهانی‌کشتی در موافقت یا مخالفت با انجام پیکار‌های جهانی ۲۰۲۰ صربستان، تعیین و منتشر می‌شود. دور رفت لیگ‌برتر کشتی فرنگی صبح فردا در ورزشگاه بدون تماشاگر ۱۲۰۰۰ نفری آزادی تهران شروع می‌شود دیدار‌های کشتی آزاد نیز صبح پنج‌شنبه آغاز و عصر جمعه خاتمه می‌یابد. دور رفت لیگ‌برتر کشتی‌فرنگی با دیدار فولاداکسین‌خوزستان با هیات‌کشتی‌سیرجان و آریوبرزن‌بهبهان با رعدپدافندارتش از ساعت ۹:۳۰ صبح فردا روی دو تشک آغاز می‌شود، سیناصنعت‌ایذه هم استراحت دارد. ساعت ۱۶ چهارشنبه با برگزاری دیدار فولاداکسین‌خوزستان با رعدپدافندارتش و آریوبرزن‌بهبهان با سیناصنعت‌ایذه، مرحله رفت کشتی‌فرنگی به‌پایان می‌رسد. دوررفت لیگ‌برتر کشتی‌آزاد نیز پنج‌شنبه و جمعه درهمین ورزشگاه برگزار می‌شود.

به‌رغم تلاش‌های ارزشمند فدراسیون‌کشتی و سازمان‌لیگ، پیکار‌های امسال بیشتر شبیه محله برو بیا شده تا لیگ‌برترکشتی! همان‌گونه که قبلا نیز در نیوز نوشتیم، مماشات فدراسیون به‌دلیل نیاز کشتی‌گیران، سریال انصراف و کناره‌گیری تیم‌ها تا قبل از شروع مسابقات ادامه دارد، متاسفانه پیش‌بینی ما محقق شد و تاهمین دیروز شاهد انصراف یااعلام‌حضور بعضی تیم‌ها برای شرکت درلیگ بودیم! علیرغم همه این اتفاقات، درصورت برگزاری مسابقات‌جهانی ۲۰۲۰ اهمیت عملکرد کشتی‌گیران درلیگ برای انتخاب ملی‌پوشان افزایش یافته و پایان خوشی بر ۸ ماه تعطیلی و بلاتکلیفی کشتی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=206529

ثبت نظر

-