درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره‌باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان

  • کد خبر : 206509
  • 07 مهر 1399 - 22:51
درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره‌باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان


درخواست صلیب سرخ جهانی از طرفین درگیری قره‌باغ برای عدم حمله به غیرنظامیان


نیوز :

به گزارش کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ از ژنو، این سازمان ضمن ابراز نگرانی نسبت به آثار انسانی اوج­‌گیری مخاصمه در خطوط مقدم درگیری‌ها در منطقه ناگورنو-قره باغ، با اشاره به گزارش­‌های دریافت شده از وجود غیرنظامیان در میان مصدومان هر دو طرف خواستار آن شد که طرفین درگیری‌ها غیرنظامیان را مورد حمله قرار ندهند.

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام صلیب سرخ، کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از طرفین می­‌خواهد که تمامی اقدامات لازم را برای تضمین احترام و حمایت از جان غیرنظامیان و زیرساخت­‌های غیرنظامی، هم راستا با الزاماتی که برای رعایت قواعد اساسی حقوق بین­‌المللی بشردوستانه در چارچوب کنوانسیون‌های ژنو دارند، به کار بندند.

مارتین شوپ، مدیر منطقه­‌ای کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ گفت: «ما بر تعهدمان بر کمک­‌رسانی و حمایت از افراد متأثر از شدت­ گرفتن این درگیری، و همین‌طور بر ایفای نقش به عنوان یک میانجی بی­‌طرف تصریح داریم. ما از طرف­‌ها می‌­خواهیم که تمامی تلاش ممکن خود را در هر زمان برای پایبندی به اصول حقوق بین­‌المللی بشردوستانه انجام دهند.»

کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ از سال ۱۳۷۱ در منطقه حضور داشته است و در رابطه با مخاصمه ناگورنا قره­‌باغ به فعالیت‌های بشردوستانه می‌پرداخته است.

این سازمان از طریق نمایندگی‌­های خود در باکو و ایروان و دفتر خود در ناگورنا-قره­‌باغ، تلاش می‌کند از غیرنظامیانی که در طول خط تماس و مرز بین‌المللی میان ارمنستان و آذربایجان زندگی می­‌کنند حمایت کند.

همچنین، کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ برای تعیین سرنوشت مفقودین فعالیت و به خانواده آنها کمک می­‌کند. این سازمان از بازداشت­‌شدگان بازدید و برای تسهیل انتقال و بازگشت افراد آزادشده به عنوان یک میانجی بی­‌طرف ایفای نقش می‌کند.


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=206509

ثبت نظر

-