بهره برداری از معادن باید متوقف شود

  • کد خبر : 206502
  • 07 مهر 1399 - 22:40
بهره برداری از معادن باید متوقف شود

به گزارش نیوز، حسن خلیل‎آبادی، عضو شورا پس از حضور در دادگاه به اتهام نشر اکاذیب، اظهار کرد: موضوع این شکایت این است که بنده در جایی متذکر شده بودم که کارخانه سیمان تهران در زمستان به جای گاز طبیعی به مدت ۱۹۰ روز از مازوت استفاده کرده و این یکی از علل آلودگی هوای تهران است. کارخانه سیمان برای همین مطالب از من شکایت کرده و طی اعتراضی اعلام کرده که میزان مصرف مازوت، نه ۱۹۰ روز بلکه ۱۰ روز بوده است.

خلیل آبادی با بیان اینکه این ادعا مانند اینست که بگوییم شخصی گناه کرده و بگوید این گناه به مقدار کمی بوده است، افزود: یک روز استفاده از مازوت هم زیاد است و اصلا وجود کارخانه سیمان برای محیط زیست مضر است و کوه و آثار باستانی و منظر طبیعی را نابود می‎کند. این کارخانه بقعه بی‎بی شهربانو را تحت الشعاع قرار داده است.

او ادامه داد: به علت استفاده زیاد از گاز شهری در زمستان، گاز این کارخانه قطع می‎شود و کارخانه به استفاده از مازوت روی می‎آورند. کارخانه سیمان در کنار مردم تهران و ری است و از همین روی نباید از مازوت استفاده کند.

او ضمن اشاره به اینکه بر طبق قانون برنامه سوم شهرداری تهران و قانون محیط زیست، این صنایع آلاینده هستند، گفت: این کارخانه میزان زیادی گرد و خاک ایجاد کرده و با انفجار، کوه را از بین می‎برد و درواقع ماهیت طبیعی آن نیز نابودی کوه است. 

خلیل آبادی ضمن بیان اینکه امروزه دیگر در جهان، روش خراب کردن کوه و سیمان ساختن از آن منسوخ شده است ادامه داد: متاسفانه به جای اینکه شهرداری و فرمانداری و محیط زیست از مدیران کارخانه سیمان شکایت کنند و از حواشی کوه اخراجشان کند، آنان از من که عضو شورای شهر و نماینده مردم هستم، شکایت می‎کنند. این موضوع متوجه شهردار تهران و معاونان ایشان است.

او ادامه داد: این کارخانه نباید در شهر باشد و بر اساس مفاد برنامه پنج ساله شهر تهران، باید بهره‎برداری از کوه را متوقف کند.

خلیل آبادی در خصوص موضوع بیکاری کارگران این کارخانه در صورت تعطیلی بیان داشت: تهران، شهری است که باید از مراکز مهم گردشگری باشد، کارگران این کارخانه می‎توانند در حوزه گردشگری فعال شوند و آنجا را به یک مرکز گردشگری تبدیل کنند. چراکه کوه بی‎بی شهربانو بهترین منظر را به تهران دارد و بهترین آثار تاریخی این شهر را در خود جای داده است.  ‎

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=206502

ثبت نظر

-