کاهش زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی اصفهان به محل حادثه

  • کد خبر : 205917
  • 07 مهر 1399 - 14:41
کاهش زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی اصفهان به محل حادثه

به گزارش نیوز، آتشپاد محسن گلابی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با ابراز خرسندی از کاهش زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی به محل حریق و حادثه در شهر، اظهار کرد: زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشان به محل حریق و حادثه از چهار دقیقه و ۲۳ ثانیه به چهار دقیقه و ۲۱ ثانیه کاهش یافته است.

او تصریح کرد: در آتش نشانی اصفهان رکورد‌های خوبی از زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشان به محل حوادث ثبت شده به طوری که زمان رسیدن به محل حوادث و حریق کمتر از میزان استاندارد‌های جهانی است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با درخواست از شهروندان برای باز کردن مسیر برای تردد خودرو‌های آتش نشان، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که هر یک ثانیه زودتر رسیدن آتش نشانان به محل حوادث ممکن است جان یک انسان را از مرگ حتمی نجات دهد.

او همچنین از شهروندان درخواست کرد: از شوخی کردن با تلفن ۱۲۵ آتش نشانی پرهیز کنند چرا که سرمایه انسانی و هزینه‌ها تلف می‌شود همچنین انتظار می‌رود شهروندان درباره اتفاقاتی که رفع آن جز وظایف سازمان آتش نشانی نیست، با سازمان تماس نگیرند و از تماس‌های غیرضروری اجتناب کنند.

آتشپاد گلابی با اشاره به حوادث حریق در شهر، گفت: تیرماه بیشترین آمار حوادث و آتش‌سوزی را با یک هزار و ۱۰۹ مورد به خود اختصاص داده است.

روزانه ۱۷۰ مورد حریق و حادثه به آتش نشانی اصفهان اعلام می‌شود

او تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۱۷۰ مورد حریق و حادثه به آتش نشانی اصفهان اعلام می‌شود که حدود ۴۵ تا ۶۰ مورد منجر به اطفا و نجات می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شبانه روز بیشترین وقوع حوادث بین ساعت ۱۲ ظهر تا شش عصر و کمترین آمار از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح است، اظهار کرد: آتش نشانان در یک سال اخیر در راستای اجرای مأموریت‌های خود بیش از چهار هزار و ۵۰۱ شهروند را از حوادث مختلف نجات دادند که از شمار شهروندان نجات یافته تعداد یک هزار و ۹۶۲ نفر زن و دو هزار و ۵۳۹ نفر مرد بودند.

او ادامه داد: بیشترین فراوانی حادثه دیدگان ۴۱ درصد رده سنی جوانان و ۲۰ درصد شامل نوزادان و کودکان بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205917

ثبت نظر

-