ساعی: هادی‌پور المپیک را از دست نمی‌دهد

  • کد خبر : 205804
  • 07 مهر 1399 - 13:17
ساعی: هادی‌پور المپیک را از دست نمی‌دهد

نیوز/ سیدحسن صفوی؛ آرمین هادی‌پور، تکواندوکار المپیکی، فعلاً باید زانوی مصدومش را معالجه کند. او را دکتر سهراب کیهانی و دکتر حمیدرضا یزدی معاینه کردند و در کمیسیون فدراسیون پزشکی و با تأیید محمد رازی قرار شد ۶ هفته فیزیوتراپی و تمرین درمانی کند. هرچند هادی‌پور این روز‌ها روزه سکوت گرفته و خبرنگاران را به بهانه ممنوع‌المصاحبه شدن از سرش باز می‌کند، اما هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو معتقد است او به المپیک می‌رسد. گفت‌وگوی هادی ساعی، با نیوز را بخوانید.

آقای ساعی خبر مصدومیت هادی‌پور تکواندوکار المپیکی نگران‌کننده است، شرایط آرمین چطور است؟
بله، او مصدومیت کوچکی دارد و این مدت هم شرایط خوبی در تمرینات داشت. مصدومیت هادی‌پور موضوع خاصی نیست، ورزشکار حرفه‌ای نمی‌تواند مصدومیت نداشته باشد، اصلاً مصدومیت جزئی از ورزش حرفه‌ای محسوب می‌شود.

پس آن‌طور جدی نیست که او المپیک را از دست بدهد؟
نه، خوشبختانه مراحل درمان پای هادی‌پور شروع شده و پزشک تیم هم باید بیشتر روی پای آرمین کار کند تا مصدومیتش هرچه زودتر بهبود پیدا کند. هیچ خطری برای از دست دادن المپیک هادی‌پور را تهدید نمی‌کند. برای بهبود پای آرمین تیم پزشکی فدراسیون تلاش می‌کند و او باید زیر نظر فیزیوتراپ باشد. آرمین برای رفع مصدومیت پایش هرچه سریع‌تر آب درمانی و وزنه زدن را باید زیر نظر مربیان با دقت انجام دهد تا زودتر مصدومیت او رفع شود.

اردوی جدید تیم ملی تکواندو شروع شده، شرایط تمرینی المپین‌ها چطور است؟
خب ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردوی تیم ملی تکواندو را آغاز کرده‌ایم، تمام شرایط را تحت کنترل داریم تا خدایی نکرده برای آن‌ها مشکلی پیش نیاید. بیشتر روی تمرینات بدنسازی تمرکز کرده‌ایم، چون واقعاً مشخص نیست که چه مسابقه‌ای داریم. در تمرینات فنی ما بیشتر روی مباحث اصلاحی کار می‌کنیم، در واقع روی تمرینات ملی‌پوشان کار می‌کنیم که یک مقدار در برخی مواقع تمرینات آن‌ها اشکال دارد و برای اصلاح آن تلاش می‌کنیم.

با اینکه فدراسیون جهانی همه مسابقات را تا پایان سال ۲۰۲۰ لغو کرده، چه برنامه‌ای برای تمرین و آمادگی ملی‌پوشان دارید؟
بله به‌خاطر شرایط کرونا در دنیا، فدراسیون جهانی تکواندو هم همه رویداد‌های سال ۲۰۲۰ را کنسل کند، مسابقات فینال گرندپری مکزیک هم کنسل شد. در واقع ما هیچ برنامه‌ای برای حضور در مسابقات نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم بچه‌ها را از لحاظ آمادگی جسمانی به اوج برسانیم، فقط تلاش می‌کنیم، سطح فنی و آمادگی جسمانی ملی‌پوشان را حفظ کنیم. در واقع با شرایط فعلی باید تمرینات بدنسازی را فعلاً بیشتر کار کنیم. چون واقعاً کسی نمی‌داند چند ماه دیگر قرار است مسابقات شروع شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205804

ثبت نظر

-