شهره بیات یهودی بوده است ؟ درباره او چه میدانید؟

  • کد خبر : 205725
  • 07 مهر 1399 - 12:20
شهره بیات یهودی بوده است ؟ درباره او چه میدانید؟

نیوز: شهره بیات دبیر سابق فدراسیون و داور بین المللی شطرنج آسیا که ضمن کشف حجاب و ایجاد جنجال رسانه ای اعلام کرده بود، دیگر به ایران باز نمی گردد به تازگی دست به افشاگری تازه زد. بیات حالا در مصاحبه با دیلی تلگراف فاش ساخته که از یهودیان مارانوس و مخفی بود و به دروغ ادعای مسلمانی می‌کرده است.

شهره بیات بعد از کشف حجاب

چرا شهره بیات یهودی بودنش را مخفی کرده بود؟

ده‌ها هزار نفر با دین یهودی در ایران زندگی می‌کنند و مشخص نیست او به چه دلیل این موضوع را پنهان می‌کرده است اما تصور می‌شود حرف‌های جدید برای بهره برداری شخصی است. شهره بیات در ورزش ایران تا دبیری فدراسیون نیز پیش رفت.

یهودی بودن شهره بیات؛ بیات در مصاحبه اش از ریشه آبا و اجدادی‌اش در دین یهود صحبت کرده است.

شهره بیات

شهره بیات کیست؟

او زاده ۲۳ اسفند ۱۳۶۵ در شهر رشت استان گیلان است. او نخستین و تنها زن داور بین‌المللی شطرنج رتبه A در آسیا و آموزگار فدراسیون جهانی شطرنج است که داوری مسابقات مهمی از جمله فینال قهرمانی شطرنج بانوان جهان را در کارنامه دارد. شهره بیات دارای عنوان استادی فدراسیون جهانی شطرنج و دبیر پیشین فدراسیون شطرنج ایران است.

یهودی بودن شهره بیات

جریان مهاجرت

در دی ۱۳۹۸ انتشار عکس‌های بی‌حجاب شهره بیات در جریان یک مسابقه قهرمانی جهان خبرساز شد. کیومرث بیات، پدر او انتشار این عکس‌ها را «شیطنت عکاسان» خواند و گفت که یک لحظه روسری از سر دخترش افتاده‌است؛ شهره بیات در ادامه مسابقه دیگر از روسری استفاده نکرد و اعلام کرد که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد.

شهره بیات در مصاحبه با رویترز اعلام کرد تصاویری که رسانه های داخلی ایران از آن استفاده کردند و ادعا کردند که وی بی‌حجاب بوده از زاویه‌ای گرفته شده بود که روسری اش مشخص نبود، سپس مطابق آن تصاویر او را محکوم کرده اند. فدراسیون شطرنج از بیات خواست تا نامه ای بنویسد و ابراز پشیمانی کند و از حجاب اسلامی اجباری دفاع کند، شهره بیات از نوشتن این نامه امتناع کرد و از روز بعد بدون حجاب در مسابقات حاضر شد، او از فدراسیون ایران درخواست کرده تا با ارسال نامه‌ای امنیتش را تضمین کنند تا بتواند به ایران بازگردد، اما فدراسیون شطرنج ایران و نهادهای مرتبط از این کار خودداری کردند.

شطرنج

در حالی که بیات هنوز در مرحله دوم مسابقات در روسیه به‌سر می‌برد، رسانه‌های داخلی اعلام کردند که وی پناهنده شده‌است. روز جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ایجل شورت، استاد شطرنج بریتانیایی و نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده)، در توییتی گفت که وزارت کشور بریتانیا به بیات، پناهندگی داده‌است. وی ادامه داد: «به عنوان یک مجازات، سپاه پاسداران، کیومرث، پدر شهره بیات را مجبور کرده بود که از ریاست انجمن شطرنج گیلان کناره‌گیری کند.»

خبر مرتبط:
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205725

ثبت نظر

-