کفش عید را با توجه به این ۴ نکته بخریم

  • کد خبر : 20535
  • 19 اسفند 1398 - 5:01
کفش عید را با توجه به این ۴ نکته بخریم

کد خبر: ۱۴۵۸۰۱

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ – ۰۱:۳۳

هنگام خرید کفش شاید در همان لحظه خرید، نشانه‌هایی از اذیت شدن پا را حس کنیم که به گفته‌ اغلب فروشنده‌ها به مرور زمان برطرف می‌شود و جا باز می‌کند؛ اما خودتان باید تایید کنید که آیا این مشکل قابل برطرف شدن است یا خیر؟

به گزارش نیوز: برای اینکه بتوانید کارشناسانه تفاوت بین کفش خوب و بد را تشخیص بدهید، «نیوز زندگی» شما را راهنمایی می‌کند. پس این مطلب را با دقت بخوانید و در خرید کفش استفاده کنید؛ زیرا که پا قلب دوم ما است و باید اهمیت ویژه‌ای به آن دهیم.

۱. کفش از قد نه، بلکه از پهنا جا باز می‌کند

کفشی را که پایتان می‌کنید دقت کنید از قد کوچک نباشد. به بیان واضع‌تر هم سایز پا باشد. پشت و شست پایتان را اذیت نکند. اگر دقت نکنید و از پشت پایتان را اذیت کند باعث ایجاد تاول شده و از جلو ممکن است ناخن پایتان را سیاه کند و نهایتا به افتادن آن منجر شود. اگر کفش‌تان از کناره پاهایتان را اذیت کرد (البته نه به مقدار زیاد) نگران نباشد با چندبار پوشیدن جا باز می‌کند. هزینه کردن برای کفش اغلب ارزان نیست و در بسیاری از مواقع، وقت زیادی از ما می‌گیرد پس تا جایی که می‌شود دقت کنید تا پول و زمان را هدر ندهید و به سلامتی خود آسیب نترسانید.

۲. پاشنه استاندارد حتی برای مردان

گاهی اوقات برخی افراد برای کمردرد و زانودرد به پزشک مراجعه می‌کنند و پزشک معالج به آنها می‌گوید که اشکال از کفش‌شان است و بهتر است آن را عوض کنند. اکثر این مشکلات به وجود آمده در فرد، به علت نداشتن پاشنه استاندارد و مناسب کفش‌هاست. پاشنه به معنای شیب منطقی و متعادل کفش است. این شیب مناسب برای کفش‌های مردانه هم وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. برای خانم‌ها بهتر است از پاشنه‌های یک تکه یا به اصطلاح از کفش‌های لژدار استفاده کنند. (۳ الی ۵ سانت پاشنه منطقی است)

۳. مدل کفش برای بهار و تابستان

در بسیاری از موارد کفش‌های بهاره قابل استفاده برای تابستان هم هستند و ما معمولا به علت گرمی هوا، مدل‌های راحت و باز را انتخاب می‌کنیم؛ اما بهتر است به این موضوع نیز توجه کنیم که در این فصل‌ها گرده‌ها و غبارها به راحتی قابل جا به جایی هستند که باعث ایجاد حساسیت‌هایی از جمله اگزما بر روی پوست پا می‌شوند. پس سعی کنید کفش‌تان زیاد باز نباشد و اگر هم بود با جوراب بپوشید تا از پوست خود محافظت کنید.

۴. کفشی که بتوانیم با چند دست لباس‌ ست کنیم

اگر لباس‌هایتان دیپلمات و رسمی است پس به سراغ کفش‌‍‌های رسمی و چرم بروید و اگر لباس‌‍‌هایتان راحتی است به دنبال کفش‌های اسپرت و انواع کتانی‌ها بروید. رنگ کفش را سعی کنید خنثی انتخاب کنید تا بتوانید با بیشتر لباس‌هایتان ست کنید. «نیوز زندگی» در گذشته درباره رنگ‌های خنثی توضیح داده است که می‌توانید اینجا بخوانید. کفش‌هایتان را هر بار واکس بزنید و اگر جنس کتان یا پارچه‌ای دارد هر بار تمیز کنید؛ زیرا گرد و غبار کفش را می‌پوساند. اگر جنس کفش‌تان هُرس است از اسپری مخصوص آن استفاده کنید تا پرزها طبیعی آن از بین نرود.

منبع: نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=20535

برچسب ها

ثبت نظر

-