اختصاصی| آمار ابتلای معتادان در گرمخانه‌های پایتخت اعلام شد

  • کد خبر : 205664
  • 07 مهر 1399 - 11:44

 

۵۳ موردمشکوک به کرونا درگرمخانه‌های پایتخت - بهار نیوز

نیوز: سید مالک حسینی، ( آمار ابتلای معتادان در گرمخانه‌های پایتخت ) سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز درباره آمار مبتلایان به کرونا در گرمخانه‌های پایتخت گفت:‌ آمار مددجویان مبتلا در گرمخانه‌های پایتخت همچنان صفر است ولی از آغاز شیوع کرونا تا کنون بر اساس گزارش‌های رسمی از گرمخانه‌ها،  ۶ نفر از مددکاران تست کرونا آنها مثبت بوده است.

حسینی افزود: ۴ نفر از مددکاران که تست کرونا آنها مثبت بوده بهبود یافته‌اند و دو نفر دیگر تحت درمان و قرنطینه قرار دارند.

وی گفت: ما قبلا هم دعوت کرده‌ایم و باز هم از تیم‌های پژوهشی دعوت می‌کنیم از ظرفیت موجود در گرمخانه ها برای بررسی تاثیر کرونا بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده که سبک زندگی خاصی دارند، استفاده کنند و ما آماده همکاری حداکثری در این خصوص هستیم.

نقش شهرداری در جمع آوری معتادان متجاهر از سطح تبریز/ اقدامی که الگوی کشور شد  - شهریار نیوز

حسینی درباره  تامین واکسن آنفلوآنزا برای افراد کارتن‌خواب گفت: با توجه به اینکه درخواست برای واکسن آنفلوآنزا بالا رفته است، دسترسی به آن برای حدود ۲ هزار نفر ساکن در گرمخانه‌ها و ۴ هزار نفر کودکان کار نیازمند مساعدت دیگر دستگاه‌ها به ویژه وزارت بهداشت است، چرا که تهیه این حجم از واکسن برای ما امکان‌پذیر نیست.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: هزینه‌های مالی تامین واکسن آنفلوآنزا نیز جزء هزینه‌های پیش‌بینی نشده است آمار ابتلای معتادان در گرمخانه‌های پایتخت و امیدواریم ورزات بهداشت و سایر دستگاه‌های حمایتی همانطور که برای سایر گروه‌های مشابه و پرخطر عمل می‌کنند، تمهیداتی برای افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب و کودکان کار نیز در نظر بگیرند تا  واکسن در اختیار این اقشار نیز قرار گیرد.

اخبار نیوز را دنبال کنید … 

شناسایی سه تونل زیر زمینی معتادین

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205664

ثبت نظر

-