قرارداد جدید ویلموتس، سودی برای ما ندارد!

  • کد خبر : 205275
  • 07 مهر 1399 - 7:26
قرارداد جدید ویلموتس، سودی برای ما ندارد!

مارک ویلموتس

به گزارش نیوز، شالکه بعد از باخت سنگین مقابل بایرن مونیخ دیوید واگنر را اخراج کرد و بنا به تأیید رسانه‌های آلمانی، مذاکره با مارک ویلموتس را شروع کرده بود.

بازگشت به شالکه، به عنوان تنها نقطه روشن کارنامه مربی‌گری ویلموتس، قطعاً برای سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران تجربه دل‌نشینی است و احتمال پذیرفتن این پیشنهاد از سوی او بسیار زیاد است.

ویلموتس، ستاره شالکه بوده و هواداران این تیم آلمانی هم دوستش دارند. همه این‌ موارد در کنار هم شرایطی را به وجود می‌آورند که باعث می‌شود پذیرفتن این پیشنهاد از سوی ویلموتس با احتمال بیشتری همراه باشد.

هرچند در شرایط فعلی شاید حتی کار او با شالکه هم سخت باشد. چرا که شالکه در اولین بازی خود در شروع فصل جدید بوندس‌لیگا به مصاف بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی رفت و در این بازی با شکست تحقیرآمیز ۸-صفر به کار خود پایان داد. این شکست در مقابل حریف سنتی مدیریت و هواداران شالکه را عصبانی کرده بود. این تیم اما در هفته دوم به مصاف وردربرمن رفت و ۳ بر ۱ شکست خورد. این شکستی بود که کاسه صبر مدیران شالکه را لبریز کرد اما علت اخراج واگنر تنها به این دو شکست محدود نمی‌شد. شالکه در هجده بازی اخیر خود در بوندس‌لیگا موفق به ثبت حتی یک برد نشده است.

با همه این‌ها اما ویلموتس می‌تواند سختی این کار را به خاطره خوبی که از تیم شالکه دارد در اولویت قرار دهد. همین موضوع باعث شده بود که تعدادی از اهالی فوتبال و حتی مدیران فدراسیون با این ذهنیت مواجه شوند که پذیرش پیشنهاد شالکه، باعث کاهش مبلغ غرامت در نظر گرفته شده برای او شود.

این امید مدیران فدراسیون فوتبال اما منطقی نیست و بدون شک ویلموتس پیش از پذیرش پیشنهاد شالکه به این موضوع فکر کرده و بهترین تصمیم را خواهد گرفت. براساس قوانین فوتبالی، قرارداد جدید یک سرمربی یا بازیکن، تنها در صورتی باعث کسر مبلغ غرامت می‌شود که تا پیش از صدور رأی اولیه صورت بگیرد.

در صورتی که ویلموتس پیش از صدور رأی FIFA، با شالکه قرارداد می‎بست، مبلغ قراردادش از غرامتی که در نظر گرفته شده بود، کم می‌‎شد و او احتمالاً به همین دلیل تا پیش از صدور رأی FIFA درباره پرونده‌ شکایتش از فدراسیون فوتبال با هیچ باشگاهی وارد مذاکره نشد.

حالا اما بعد از صدور رأی، او با خیال راحت هم غرامتش را می‌گیرد و هم به هر مبلغی که بخواهد با باشگاه جدید خود قرارداد می‌بندد.

این در حالی است که هنوز برخی افراد معتقدند که عقد قرارداد او پیش از صدور رأی نهایی CAS هم می‌تواند شامل این مورد باشد و از مبلغ غرامت کم کند اما این‌طور نیست.

ضمن این‌که ویلموتس چه در عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران، چه نوع ارائه شکایتش به FIFA و چه انتخاب وکیل برای دفاع از پرونده‌اش نشان داده است که مسیری را نمی‌رود که در نهایت به ضرر او تمام شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205275

ثبت نظر

-