زردی طلا به سبزی دلار گره خورد/ وقت خرید طلا رسیده است؟

  • کد خبر : 205266
  • 07 مهر 1399 - 7:07
زردی طلا به سبزی دلار گره خورد/ وقت خرید طلا رسیده است؟

 

زردی طلا به سبزی دلار گره خورد/ وقت خرید طلا رسیده است؟

 نیوز ( زردی طلا به سبزی دلار گره خورد/ ) به گزارش نیوز، سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبهای استاندارد چارترد، گفت: «اگر هفته جاری اونس طلا در کف جدید ۱۸۴۰ دلار  باشد، قیمت‌ها می توانند قبل از پایان روند نزولی به زیر خط ۱۸۰۰ دلار برسند». بعضی دیگر از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند حمایت نسبتاً قوی در حدود ۱۸۵۰ دلار در هر اونس وجود داشته باشد. اما اگر این سطح هم از بین برود، کف حمایتی بعدی ۱۸۲۰ دلار خواهد بود.چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار لاساله فیوچرز گروپ، گفت: دلار آمریکا مهم‌ترین محرک اصلی صعود یا ادامه سقوط طلا در این هفته خواهد بود.

ایستگاه بعدی قطار طلا

دانیل پاویلیونیس، کارگزار ارشد کالاهای آرجی‌او فیوچرز  نیز می‌گوید: «اکنون به یک فرصت عالی برای خرید نزدیک شده‌ایم. سرمایه‌گذاران بلند مدت طلا اینک به پایین‌ترین حدود نزدیک شده اند. برای کسانی که فکر می‌کنند قطار بازدهی طلا در ابتدای حرکت را از دست داده بودند، منطقه احتمالی پیشه‌رو عالی‌ترین جایگاه برای شروع به سرمایه‌گذاری طولانی مدت خواهد بود.»

پاویلیونیس می‌نوسید با کنار گذاشتن تمام این نوسانات کوتاه مدت مرتبط به انتخابات ایالات متحده، تصویر کلان برای طلا همچنان خوشایند است. او معتقد است حتی اگر طلا ۲۰۰ دلار کاهش یاید، به معنای تمام شدن روند گاوی طلا نیست: «اگر از انتخابات خارج شویم، سیاست فدرال رزرو جهت پایین نگه داشتن نرخ بهره نزدیک صفر تا سال ۲۰۲۳ و افزایش نقدینگی بانک‌های مرکزی اروپایی با تزریق پول به اقتصاد برای طلا به شدت مثبت است.» در کوتاه مدت اما برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اونس طلا تا کانال ۱۷۰۰ و حتی ۱۶۰۰ پیش‌رود.

>>>بیشتر بخوانید

نظزسنجی در باره قیمت طلا/ شاخص دلار کماکان صعودی است

داده مهم این هفته

مهمترین مجموعه اطلاعاتی ایالات‌متحده برای هفته جاری آمار اشتغال ماه سپتامبر است که جمعه قرار است منتشر شود. آمار بیکاری ماه گذشته ۸٫۴ درصد بوده و انتظار می‌روند این ماه با کمی کاهش به ۸٫۲ برسد. نرخ بیکاری ماه قبل آن ۱۰٫۲ درصد بود و پیش‌بینی‌ می‌شد  به ۹٫۸ درصد برسد. اما با انتشار نرخ بیکاری ماه گذشته به ۸٫۴ درصد که از انتظارات و پیش‌بینی‌ها بسیار پایین‌تر بود، بازار طلا غافلگیر شود و نزدیک به ۴۰ دلار سقوط کرد. اگر این ماه نیز نرخ بیکاری کاهش بیش از حد انتظار داشته باشد، این برای سرمایه‌گذاران به این معنا خواهد بود که سرعت ترمیم اقتصادی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است و درنتیجه باعث می‌شود بسیاری به سمت فروش طلا هجوم آورند.

تقویم اقتصادی

شاخص‌های مدیران خرید یخش تولید (PMI): این شاخص نشان‌دهنده تغییرات در شرایط تجاری بخش‌های تولیدی است و بر اساس مشاهدات ماهانه مدیران خرید در شرکت‌های خصوصی با نظرسنجی از آن‌ها بدست می‌آید.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI): تغییرات سطح قیمت سبد بازار کالاهای مصرفی و خدمات خریداری‌شده توسط خانوارها را نشان می‌دهد. این شاخص یک برآورد آماری است که با استفاده از قیمت نمونه‌هایی از اقلام نماینده که قیمت آن‌ها به‌صورت دوره‌ای جمع‌آوری می‌شود، ساخته‌شده است.

ذخایر موجود نفت خام آمریکا: تغییر هفتگی تعداد بشکه‌های نفت خام تجاری در اختیار بنگاه‌ها توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA) اندازه‌گیری می‌شود.  انتشار این آمار جدای از تاثیر آن بر قیمت نفت خبر از میزان تورم می‌دهد. (زردی طلا به سبزی دلار گره خورد/ )

با ما اخبار نیوز را دنبال کنید.

ادعای جنجالی ترامپ درباره نتیجه انتخابات و انتقال قدرت

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205266

ثبت نظر

-