بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران ممنوع!

  • کد خبر : 205252
  • 07 مهر 1399 - 6:20
بازگشت اصفهانیان به کمیته داوران ممنوع!

به گزارش نیوز، پیش از این‌که جام حذفی به پایان برسد، درست بعد از جنجالی که انتخاب داور دربی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به راه انداخت، فدراسیون فوتبال حکم ریاست فریدون اصفهانیان را بر کمیته داوران امضا کرد.

تغییر داور دربی در آخرین لحظات و بدون مشورت با رئیس کمیته داوران باعث شد که اسماعیل صفیری به صورت شفاهی و در اعتراض به این حرکت اعلام کند که از سمت خود استعفا می‌دهد. شاید به همین خاطر و برای پیاده کردن تصمیم‌های هیأت رئیسه در کمیته داوران، تصمیم بر این شد که اصفهانیان به این کمیته برگردد. کسی که پیش از این به خاطر بازنشستگی از این سمت استعفا داده بود. حالا بدون این‌که تغییری در قانون بازنشستگی ایجاد شده باشد، او حکم ریاست کمیته داوران را گرفت.

از طرف دیگر اصفهانیان برای انتخاباتی که قرار بود ۲۵ اسفندماه برگزار شود، کاندیدای عضویت هیأت رئیسه بود و به احتمال زیاد با تعیین تاریخ جدید انتخابات، باز هم برای این عنوان کاندیدا خواهد شد. علاوه بر این هدایت ممبینی، رئیس قبلی کمیته داوران به همین دلیل از ریاست کمیته کنار رفت. از آن‌جا که اعضای هیأت رئیسه احتمالاً خبر دارند که تا ماه‌های آینده یا حتی شاید تا پایان سال هم امکان برگزاری انتخابات فراهم نشود، اصفهانیان ریاست کمیته را مانعی بر سر راه خود ندید و این عنوان را برای ماه‌های پیش‌رو پذیرفت.

قرار بر این بود که ریاست فریدون اصفهانیان در کمیته داوران، بعد از فینال جام حذفی به صورت رسمی اعلام شود اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، قانون منع حضور بازنشستگان این اجازه را به اصفهانیان نمی‌داد که به عنوان رئیس کمیته داوران فعالیتش را از سر بگیرد.

فدراسیون فوتبال با این‌که از این موضوع خبر داشت اما امیدوار بود که اصلاح اساسنامه و تغییر ماهیت فدراسیون فوتبال به نهادی مستقل و غیرانتفاعی، لزوم پیروی از قانون را از بین ببرد. علی‌رغم همه این امیدها اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همین مدت بارها تأکید کرده‌اند که همچنان به اجرای قانون منع حضور بازنشستگان اصرار دارند و با متخلفان برخورد می‌کنند.

علاوه بر این، ارسال پرونده قرارداد ویلموتس به دستگاه‌های قضایی کشور و اتهام واردشده به اعضای هیأت رئیسه، به خودی خود آن‌ها را در معرض ممنوع‌الفعالیت شدن قرار داده است و تخطی همزمان عضو هیأت رئیسه از قانون منع حضور بازنشستگان می‌تواند به برخوردهای جدی‌تری منجر شود.

همه این موارد باعث شده فدراسیون فوتبال فعلاً برای معرفی اصفهانیان دست نگه دارد. به خصوص که در حال حاضر لیگ جدید هم شروع نشده و اعلام چنین انتخاب پر حاشیه‌ای، ایجاد جنجال بیهوده است. آن هم در زمانی که مدیرانش به اندازه کافی با حواشی مختلف دست به گریبان هستند و همین حالا هم از پس مدیریت همه این حواشی برنمی‌آیند.

این‌که فدراسیون فوتبال به طور کامل از معرفی اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران پشیمان شده یا این کار را به زمان دیگری موکول کرده، هنوز مشخص نیست اما آن‌چه مشخص است این‌که حکم ریاست در جیب اصفهانیان است و بعد از گذشت بیش از یک ماه، هنوز معرفی نشده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=205252

ثبت نظر

-