سیاه شدن قارچ و راه های برای جلوگیری از آن

  • کد خبر : 204919
  • 02 تیر 1400 - 12:40
سیاه شدن قارچ و راه های برای جلوگیری از آن

به گزارش سلامت نیوز ،قارچ های خوراکی منبع خوبی از فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند، اما دارای کالری پایینی می باشند و این ممکن است که عجیب به نظر برسد، اما قارچ ها می توانند برای پوست هم مفید باشند. قارچ ها حاوی ویتامین D، سلنیوم و آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوستتان محافظت می کنند ، قارچ در حال حاضر در کرم های موضعی و سرم ها نیز کاربرد دارد. قارچ‌ ها کالری کمی دارند، چربی یا کلسترولی در آن ها پیدا نمی‌شود و مقدار نمک بسیار کمی دارند. گروهی از ویتامین‌ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و …  هم در قارچ‌ها وجود دارد و به همین دلیل باید در غذای روزانه استفاده شوند .

در ادامه به روش های نگهداری و پخت قارچ برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ

قارچ را پیش از مصرف نشویید زیرا همانند اسفنج مقدار زیادی آب به خود جذب می کند. در این صورت هنگام پخت، آب را پس می دهد و طعم آن تغییر می یابد.
سیاه شدن قارچ
برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ آن را در کیسه پارچه ای یا کاغذی بگذارید و بیش از دو روز در  یخچال نگهداری نکنید .
هنگام شست وشو، قارچ را در آب قرار ندهید؛ بلکه آن را با یک برس کوچک بشویید و با دستمال خشک کنید.
>>>بیشتر بخوانید:
برای این که قارچ آب زیادی نداشته باشد، ۱۵ دقیقه آن ها را در فر گرم و سپس در تابه آماده کنید.
اگر قارچ ها خشک شده است، روی آن ها آب بریزید و یک دقیقه در مایکروویو با دمای بالا بگذارید و سپس اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر در همان آب گرم بماند.
برای این که قارچ هنگام پخت سیاه نشود، چند قطره آب لیمو به آن اضافه و قارچ را با حرارت بالا سرخ کنید. البته شست و شوی قارچ با آب و سرکه نیز به سفیدشدن آن کمک می کند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=204919

برچسب ها

ثبت نظر

-