شهردار باز هم تذکر ملکی گرفت

  • کد خبر : 204848
  • 06 مهر 1399 - 21:12
شهردار باز هم تذکر ملکی گرفت

شهردار باز هم تذکر ملکی گرفت

نیوز :‌ رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: با گذشت بیش از سه سال از طرح مسئله املاک نجومی و گزارش بازرسی کل کشور از نحوه و میزان واگذاری تعداد قابل توجهی ملک شهرداری به افراد، مدیران سابق شهرداری و اشخاصی که ارتباط اداری با شهرداری نداشته اند، و انتظار افکار عمومی در خصوص اطلاع رسانی در این موضوع، به نظر می رسد اقدامات لازم و موثر در جهت بازپس گیری حقوق شهرداری صورت نگرفته است.

به گزارش نیوز، محمود میرلوحی در دویست و سی و نهمین جلسه شورا، در تذکری به شهرداری تهران گفت: مستحضرید که پرونده موسوم به املاک نجومی سه و نیم سال است، در شهرداری و دادسرا می چرخد. و  اخباری که من از گردش کار این پرونده دارم نگران کننده است.

میرلوحی در ادامه و خطاب به شهردار تهران گفت: با گذشت بیش از سه سال از طرح مسئله املاک نجومی و گزارش بازرسی کل کشور، از نحوه و میزان واگذاری تعداد قابل توجهی ملک شهرداری به افراد، مدیران سابق شهرداری و اشخاصی که ارتباط اداری با شهرداری نداشته اند، و انتظار افکار عمومی در خصوص اطلاع رسانی در این موضوع، به نظر می رسد اقدامات لازم و موثر در جهت بازپس گیری حقوق شهرداری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مجوز تخفیف تا ۵۰ درصد قیمت کارشناسی ملک به تعاونی ها ی کانیوزن، نمی توانسته به مدیران و اشخاص خارج شهرداری تعمیم داده شود.

میرلوحی افزود: همچنین تشکیل تعاونی بنام شهرداری، و اشخاصی که رابطه اداری با شهرداری نداشتند، محل تامل و بررسی حقوقی است.

میرلوحی در ادامه گفت: با لحاظ جوانب فوق و مطالعه فهرست ارسال شده از طرف سازمان املاک مشخص می گردد، که حدود ۲۲۰ نفر افراد، تحت عناوین مختلف از این تحقیقات که برخی رقم چند میلیارد تومانی می باشد، برخوردار شده اند و موضوع در شعبه ۱۵ دادرسی کانیوزن دولت مطرح بوده، و با توجه به پرونده اخیر و محکومیت بازپرس شعبه مذکور، خواهشمند است گزارش اقدامات حقوقی و قضایی در جهت استرداد حقوق شهرداری، و دریافت وجوه مذکور را جهت اطلاع شورا ارائه فرمایند.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=204848

ثبت نظر

-