هوای ایران پاییزی می‌شود

  • کد خبر : 204490
  • 06 مهر 1399 - 15:50
هوای ایران پاییزی می‌شود

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا صادق ضیاییان  اظهارکرد: طی امروز (۶ مهر) با عبور امواج گذرا از نوار شمالی کشور در استان های اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران رشد ابر، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر وقت امروز همراه با نفوذ هوای خنک شمالی به سواحل دریای خزر، وزش باد شدید و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد  برای این نواحی دور از انتظار نیست، گفت: طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود همچنین طی روز دوشنبه (۷ مهر) ابرناکی و بارش باران در گیلان، مازندران و گلستان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۷ مهر) در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان و شرق تهران وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۸ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: در دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در استان‌های اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق فارس، کرمان و هرمزگان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی بعد ازظهر روز چهارشنبه (۹ مهر) در ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی روز پنج‌شنبه (۱۰ مهر) علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۶ مهر) تا صبح روز چهارشنبه (۹ مهر) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ شهریور) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۷ و ۸ مهر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ مهر) قسمتی ابری تا نیمه ابری به‌تدریج کاهش دما و افزایش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۸ مهر) نیز نیمه ابری تا ابری گاهی افزایش باد و بارش باران با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=204490

ثبت نظر

-