اختصاصی| بلاتکلیفی پرونده کلینیک سینا مهر/ مقصر حادثه کدام سازمان است؟

  • کد خبر : 204041
  • 06 مهر 1399 - 10:39
اختصاصی| بلاتکلیفی پرونده کلینیک سینا مهر/ مقصر حادثه کدام سازمان است؟

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیز درباره سرانجام پرونده حادثه کلینیک سینا مهر اظهار داشت: پرونده این حادثه در دستگاه قضایی در حال بررسی بوده و همچنان مفتوح است.

وی افزود: سهم قصور دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران، وزارت بهداشت و کلینیک مربوطه در دست بررسی است و ما نمی‌توانیم سهم قصورها در شورای شهر مشخص کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که زمان مشخص شدن سرانجام این پرونده چه موقع خواهد بود؟ گفت: هنوز موضوعی در این راستا توسط دستگاه قضا به ما ابلاغ نشده و زمان بستگی به مرجع قضایی دارد.

وی درباره ایمنی ساختمان‌های تهران خاطرنشان کرد: بعد از حادثه پلاسکو، ۳۳ هزار ساختمان از سوی سازمان آتش نشانی پایش شدند و نسبت به اخطار‌های ایمنی اقدام شد و تنها ۲۲۲ ساختمان تأییدیه از آتش نشانی اخذ کردند.

نوری گفت: بر اساس آمار سال ۹۸، سازمان آتش نشانی ۷۰ هزار عملیات داشت که ۶۵۰۰ مورد از این عملیات‌ها یعنی ۳۰ درصد مربوط به حریق ساختمانی بود.

ه گزارش نیوز، سه شنبه دهم تیر حدود ساعت ۲۱ خبر حریق و انفجار در یک کلینیک درمانی شمال تهران درصدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. عکس‌ها و ویدیوهای این حادثه دست به دست در فضای مجازی منتشر و با اعلام فوت ۱۹ نفر در حریق و انفجار که شامل بیماران و کادر درمان کلینیک بودند، قلب‌های بسیاری متاثر شد. نشت گاز از کپسول‌های اکسیژن، علت اولیه حادثه اعلام شد ولی ماجرا به همین موضوع ختم نشد و حادثه ابعاد جدیدی به خود گرفت تا جایی که پلیس پیشگیری تهران بزرگ از صدور حکم بازداشت برای چهار نفر از مسوولان کلینیک خبر داد و اکنون با گذشت حدود ۳ ماه از این حادثه پرونده همچنان مفتوح است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=204041

ثبت نظر

-