کاهش چشم‌گیر ارزش معاملات بورس تهران+جدول

  • کد خبر : 203682
  • 06 مهر 1399 - 2:11
کاهش چشم‌گیر ارزش معاملات بورس تهران+جدول

به گزارش نیوز در پایان معاملات روز شنبه، شاخص کل  با رشد ۰٫۲۵ درصدی به رقم یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۹۰۰ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی همراه بود تا در ایستگاه ۴۱۲ هزار و ۵۳۰ واحدی متوقف شود. شاخص کل بازار فرابورس نیز با افزایش ۰٫۹ درصدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۰۲ واحد رسید.

کاهش چشم‌گیر ارزش معاملات

ارزش معاملات بازار ۸ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی پیشین ۵۴ درصد کاهش یافت. همچنین ارزش معاملات خرد ۸ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز کاری قبل ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. این کاهش چشم‌گیر در نتیجه‌ تصمیم امروز سیاست‌گذار برای ممنوعیت فروش سهام خریداری شده در همان روز رخ داد. صبح امروز مدیریت عملیات شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زمان سپرده شدن سهام از t+0 به t+1 تغییر می یابد.

خروج ۷۰۲ میلیارد تومانی پول حقیقی

امروز از مجموع ارزش کل معاملات، ۷ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان خرید توسط معامله‌گران حقیقی انجام شد. این رقم معادل ۸۲ درصد کل معاملات بازار امروز بود. همچنین ۷ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان فروش توسط معامله‌گران حقیقی انجام شد. با این توضیح ۹۰ درصد کل معاملات توسط این بخش انجام گرفت. امروز شاهد خروج ۷۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم.

نمادهای تاثیرگذار

فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین)، کچاد (معدنی و صنعتی چادرملو) و وبملت (بانک ملت) نمادهای سبزرنگی بودند که شاخص را بالا نگه داشتند، اما نمادهایی که در روند نزولی بازار موثر بودند فملی (ملی صنایع مس ایران)، شتران (پالایش نفت تهران) و اخابر (مخابرات ایران) بودند.

بیشترین حجم معاملات و ارزش معاملات به چه سهم‌هایی اختصاص دارد؟

بیشترین حجم معاملات به نماد خودرو (ایران خودرو) تعلق داست که ۹۶۰ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۴۲ سهم آن در بازار امروز معامله شد. نمادهای وبملت (بانک ملت)، ثامید (توسعه و عمران امید)، وپارس (بانک پارسیان) و تجارت (بانک تجارت) به ترتیب بیشترین حجم معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.

آمار معاملات شنبه 5 مهر

همچنین بیشترین ارزش معاملات امروز به نماد فملی (ملی صنایع مس ایران) اختصاص پیدا کرد که معادل ۵۹۳ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان بود. پس از آن نمادهای فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، وبملت (بانک ملت)، ومللح (ح. اعتباری ملل) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

ارزش کل صف‌های خرید بازار امروز هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان و ارز کل صف‌های فروش ۴۶۸ میلیارد تومان بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=203682

ثبت نظر

-