گزینه جانشینی قاضی مشهور فوت شده انتخاب شد

  • کد خبر : 202248
  • 05 مهر 1399 - 5:32
گزینه جانشینی قاضی مشهور فوت شده انتخاب شد

 

گزینه جانشینی قاضی مشهور فوت شده انتخاب شد

گزینه جانشینی قاضی مشهور فوت شده انتخاب شد

 نیوز به گزارش ( گزینه جانشینی قاضی مشهور فوت شده انتخاب شد ) سی‌ان‌ان در تارنمای خود نوشت که چندین منبع گفته‌اند «بارت» به عنوان گزینه نهایی از سوی کاخ سفید به جمهوریخواهان معرفی شده است، اما هشدار دادند تا زمانی که این موضوع از سوی ترامپ رسما اعلام نشده، همیشه این احتمال هست که او نظرش را در آخرین لحظات تغییر دهد.

گفته می‌شود برنامه‌ریزی شده است که ترامپ عصر شنبه (به وقت واشنگتن) جانشینی «بارت» را برای کرسی دیوان عالی که تا پیش از این در اختیار «روث بیدر گینزبرگ» ۸۷ ساله بود، اعلام کند. گینزبگ جمعه گذشته درگذشت.

بارت به‌سرعت در نزد متحدان ترامپ برای عهده‌داری منصب قاضی فقید دیوان عالی آمریکا مطرح شد و شهرت یافت. او قاضی دادگاه استیناف آمریکا و منصوب ترامپ است و پیش از این جزو نفرات نهایی بود که ترامپ قبل از انتخاب «برت کاوانا» دیگر قاضی دیوان عالی در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته بود.

مطرح شدن انتخاب نهایی جایگزین قاضی گینزبرگ در حالی است که دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا به شدت درگیری این بحث هستند که آیا انتخاب جایگزین قاضی فقید باید اکنون انجام شود یا به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ماه موکول شود تا کسی که در انتخابات پیروز می‌شود، گزینه خود را معرفی کند.

ترامپ و بسیاری از جمهوریخواهان به شدت اصرار دارند تا هر چه سریعتر قاضی جایگزین را معرفی کنند تا وزنه قضات محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا به شدت به نفع آنان سنگین‌تر شود. این دیوان ۹ کرسی دارد که در حال حاضر ۴ کرسی در دست لیبرال‌ها و ۵ کرسی در دست محافظه‌کاران است.

با مرگ قاضی گینزبرگ یک لیبرال‌ها یک کرسی را از دست دادند و در صورت انتخاب یک قاضی محافظه‌کار دیگر، شمار کرسی‌های دیوان عالی آمریکا ۶ به ۳ به نفع محافظه‌کاران خواهد بود

با ما اخبار نیوز را دنبال کنید.

ترامپ:پیروز شوم کار ایران سخت خواهد شد

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=202248

ثبت نظر

-