بیوگرافی علیرضا یونچی داور میدون

  • کد خبر : 202189
  • 05 مهر 1399 - 0:22
بیوگرافی علیرضا یونچی داور میدون

نیوز:مسابقه تلویزیونی استعدادیابی ” میدون ” به تهیه کنندگی سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی به عنوان یکی از برنامه های پرطرفدار و پربیننده ی این روزهای صدا و سیما، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب‌ و کارهای نوپا و برتر، طراحی شده است. علیرضا یونچی حالا دیگر چهره شناخته شده تری دارد زیرا داور مسابقه میدون شبکه سه سیما است.

لازم به بیان است مسابقه تلویزیونی استعدادیابی ” میدون “، با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه ی کسب و کارهای نوپا همچون علیرضا یونچی ، مینا مهرنوش و… تهیه شده است.

 

بیوگرافی علیرضا یونچی داور میدون - نیوز

بیوگرافی علیرضا یونچی

علیرضا یونچی فعال حوزه اقتصاد و وازرات و صادرات و کار آفرین و عضو مجمع عالی واردات متولد ایران و فارغ التحصیل رشته برق می باشد.

از دوران تحصیل و کودکی وارد کسب و کار شده و در کنار پدر و پدر بزرگ خود با امور واردات و صادرات آشنا شد و پس از تحصیل وارد بازار و کسب درآمد.

سه نسل از خانواده وی تاجر فرش و صادرات فرش و دیگر محصولات بوده و این حوزه فعالیت داشتند.

نسل سوم صادرکننده و واردکننده کالا هستم؛ یعنی پدربزرگم با صادرات فرش آغاز کرد و هم‌ اکنون در موزه لندن و نیویورک در قسمت فرش چند فرش با مارک «یونچی» موجود است.

وقت‌های آزاد پس از مدرسه را باید در بازار کمک حال بزرگ‌ترها می‌بودیم ۶ ماه مانده به انقلاب در رشته برق فارغ‌ التحصیل شدم

پس از اخذ مدرک برق، انقلاب شد و مشغول حوادث انقلاب و بازار شدیم. قصد داشتم برای ادامه تحصیل به خارج سفر کنم که جنگ آغاز شد، ماندگار شدم و در ایران کار را ادامه دادم.

یونچی اکنون در صنعت چاپ و نشر فعال هست کار آفرین بسیار موفقی است.

اما در کنار این موفقیت گاهی با شکست هایی مواجه شده مانند فعالیت در عرصه لوازم آرایشی و مبلمان که با اینکه فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرده بود، به دلیل واردات گسترده و بی رویه و بی نظمی اقتصاد با موفقیت همراه نبود، اما ناامید نشده و رو به جلو حرکت کرده است.

 

🔷 سوابق و فعالیت های علیرضا یونچی

در آن زمان بیشتر فرش و پسته به اروپا صادر می‌کردیم، در مقابل آن هم سال ۶۱ نمایندگی یکی از لوازم خانگی‌ها را گرفتیم. حدود ۲۱ سال هم در کنار لوازم خانگی واردات کاغذ و مقوا را تا به امروز انجام می‌دهیم.

شدت کار کاغذ از سال ۱۳۸۵ بیشتر شد. همان زمان که مرکز تهیه و توزیع کاغذ جمع شد و به بخش خصوصی سپرده شد، از سال ۸۵ تا به امروز حضور مستمر داشتیم.

تسلط دکتر یونچی به بازارهای جهانی از طرفی و علاقه و فعالیت پرتوان ایشان به کاغذ، چاپ و نشر ایران را به قطب و مرجع کاغذ و چاپ در بین کشورهای همسایه تبدیل نموده است.

بیوگرافی علیرضا یونچی داور میدون - نیوز

💠 درس کارآفرینی و کسب درآمد یونچی در کودکی

در کودکی آرزو داشتم دوچرخه بخرم وقتی به پدرم گفتم ایشان به من گفتند چقدر پول در قلک داری؟

وقتی قلک شکستم مبلغی داخل آن بود که همه پول دوچرخه نبود و مابقی را پدرم داد و دوچرخه خریدم.

آن روز من با لذت و خوشحالی دوچرخه سواری کردم

وقتی برگشتم پدرم گفت: دوچرخه سواری چطور بود؟؟ گفتم عالی …

پدرم گفت: خب از فردا به بچه های محل بگو دوچرخه را اجاره میدهم تا ۱۵ دقیقه سوار شوید چون بدهی داری و باید بدهی دوچرخه را پرداخت کنی

این حرف پدرم به من برخورد اما الان فکر میکنم میبینم چه لطف و خیری به من کرد.

از فردای آنروز دوچرخه اجاره میدادم و پول میگرفتم.

 

خبر مرتبط:

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=202189

ثبت نظر

-