رکوردشکنی نگران‌کننده آمار ابتلا به کرونای ایران درابتدای پاییز +نمودار

  • کد خبر : 202147
  • 04 مهر 1399 - 23:05

به گزارش نیوز آمار کرونا در دو هفته اخیر «ترین‌های» قابل توجهی داشت. در همین راستا بالاترین مقدار ابتلای روزانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در روز سه شنبه سوم مهر با میزان ابتلای ۳۷۱۲ نفر به وقوع پیوست. در دو هفته اخیر شدت ابتلا به حدی بود که نهایتا نسبت ابتلا به تست در روزی که گذشت به بالاترین مقدار از میانه خرداد رسید. این رقم برابر با ۱۴٫۳۶ درصد ثبت شد.

مقایسه هفته اول مهر و هفته آخر شهریور

چند هفته ای است که دوباره کرونا دارد جان می گیرد. این در حالیست که انتظار میرفت شرایط این بیماری در کشور به شکل دیگری رقم بخورد. در همین خصوص در روز ۱۱ شهریور ماه نسبت ابتلا به میزان تست کرونا در کمترین مقدار خود از ابتدا تا کنون یعنی ۶٫۷۲ درصد بود یعنی تنها ۶٫۷۲ درصد از افرادی که تست داده بودند مبتلا به کرونا بوده اند. اما اکنون این میزان به ۱۴٫۳۶ درصد رسیده است یعن رقمی بیش از دوبرابر ۲۴ روز قبل خود.

از سویی دیگر مقایسه دوهفته اخیر آمارکرونا نشان می دهد ارقام در سه حوزه جانباختگان، مبتلایان و بیماران بدحال رشدی جدی داشته است. 

کرونا مهر

در هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۱۸۱ نفر جان خود را در اثر کرونا ازدست دادند. این مقدار در هفته قبل از آن به طور متوسط ۱۴۸ نفر محاسبه شده بود. این مقایسه بیان می دارد که متاسفانه روزانه  ۳۷ نفر به میزان فوتی ها در هفته اخیر افزوده شده است. 

 از طرفی دیگر مجموع  بیماران بدحال نیز در این هفته ۲۷ هزار و ۵۲۸ نفر اعلام شد که از مقدار مشابه در هفته آخر شهریور ۳٫۰۵ درصد بیشتر بوده است.  

اما مهمترین قیاس در حوزه ابتلا به بیماری کرونا شکل می گیرد. در این زمینه مجموع مبتلایان در هفته جاری به ۲۳ هزار و ۶۸۴ نفر رسید که از مجموع مبتلایان در هفته قبل ۲۸ درصد بیشتر است. این میزان ابتلا در تمام هفته‌های قبل بی سابقه بوده است.

کرونا مهر

آمارهای عجیب کرونا در گذار فصل‌ها

بالاترین ابتلای روزانه در ابتدای پاییز: از ۳۰بهمن که به طور رسمی اعلام شد بیماری کرونا وارد ایران شده است تا کنون سابقه نداشته است که آمار مبتلایان روزانه به کرونا ۳ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده باشد. اما درهفته اخیر در روز سه شنبه ۱ مهر پاییز با این رقم فصل خود را آغاز کرد تا رکورد ابتلای روزانه در کل زمان ورود این بیماری به کشور شکسته شود.

از طرفی دیگر از نیمه خرداد به بعد دیگر رقم ابتلابه کرونا هر گز بالاتر از ۳ هزار نفر نبوده است. این درحالیست که از ابتدای مهر تا کنون میزان مبتلایان به کرونا بالاتر از این رقم ثبت شده اند.

بالاترین نسبت ابتلا به تست از پایان بهار: این میزان نشان دهنده درصدی از افراد است که پس از انجام آزمایش مشخص شده است که مبتلا به ویروس کرونا بوده اند.  این نسبت در روز جاری به ۱۴٫۳۶ درصد رسید که بالاترین رقم از نیمه خرداد به این طرف به حساب می آید.

بالاترین میزان بیماران وخیم از نیمه تابستان: شمار بیماران بدحال در آخرین روز از هفته جاری به رقمی معادل با ۴۰۲۳ نفر رسید که این رقم بالاترین رقمی است که در ۵۱ روز گذشته تجربه شده است.

با نگاهی به این آمار می‌توان گفت که پاییز امسال برای ایرانیان بسیار سخت‌تر از پیش‌بینی‌هایی که تا کنون ارائه شده است خواهد بود.

کرونا مهر

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=202147

برچسب ها

ثبت نظر

-