ترامپ می‌خواهد قبل از انتخابات با روحانی دیدار کند

  • کد خبر : 201956
  • 04 مهر 1399 - 17:50
ترامپ می‌خواهد قبل از انتخابات با روحانی دیدار کند

به گزارش نیوز به نقل از ایلنا،  فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرده است:

ترامپ با تهدیدهایش می‌خواهد قبل از انتخابات قوی به نظر برسد/ تنش‌های بیشتر به اشتباهات فاجعه‌بار منجر می‌شود/ جهان تمایلی به همراهی با آمریکا ندارد/ اطرافیان ترامپ به دنبال تحریک ایران هستند

ترامپ با تهدیدهایش می‌خواهد قبل از انتخابات قوی به نظر برسد

فرانک هیپل در ابتدا با اشاره به لفاظی‌ها و تهدیدهای ترامپ علیه ایران پس از ناکامی در شورای امنیت و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: ترامپ صریحاً ایران را با حمله هسته‌ای تهدید نکرد، اما ادعای وی مبنی بر اینکه جنگ با ایالات متحده «پایان» ایران است، می‌تواند به این ترتیب تفسیر شود. ممکن است دلیل ادعاها و لفاظی‌های ترامپ این باشد که وی به دنبال راهی برای قوی به نظر رسیدن قبل از انتخابات است. من فکر نمی‌کنم که ترامپ برای اولین بار از سال ۱۹۴۵ از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

ترامپ

تنش‌های بیشتر به اشتباهات فاجعه‌بار منجر می‌شود

وی در ادامه اضافه کرد: می‌توانم تصور کنم که تنش‌های زیاد منجر به یک اشتباه فاجعه‌بار می‌شود، مانند سال ۱۹۸۸ که ناوشکن آمریکایی هواپیمای مسافربری ایرانی را که از خلیج فارس عبور می‌کرد سرنگون کرد.

کشورهای جهان تمایلی به همراهی با آمریکا ندارند

دولت ترامپ نمی‌تواند از افزایش فشار برای همکاری شرکت‌ها با آمریکا استفاده کند

این استاد دانشگاه در مورد ادعای دولت ترامپ برای فعالسازی اسنپ‌بک گفت: سایر کشورها تمایل چندانی برای همراهی با دولت ترامپ در افزایش فشار تحریم‌ها بر ایران ندارند و نخواهند داشت. من شک دارم استراتژی‌هایی وجود داشته باشد که دولت ترامپ بتواند برای افزایش فشار بر شرکت‌های خارجی جهت همکاری با تحریم‌های ایالات متحده از آن استفاده کند.

ترامپ می‌خواهد ایران را وادار به خروج از برجام و ‌NPT کند

وی هم چنین اضافه کرد: من از این بابت نگران هستم که دولت ترامپ در تلاش است ایران را وادار کند به طور غیرقابل بازگشت از برجام یا حتی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای خارج شود تا عضویت مجدد دولت بایدن در برجام را غیرممکن کند.

ترامپ و ایران و آمریکا / توافق / مذاکره

ترامپ می‌خواهد قبل از انتخابات با روحانی دیدار کند

این مقام سابق کاخ سفید در مورد تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران و داشتن یک عکس یادگاری با مقام‌های ایرانی گفت: من مطمئن هستم که ترامپ دوست دارد قبل از انتخابات با رئیس‌جمهور روحانی جلسه و توافق‌نامه‌ای داشته باشد که بتواند از آن به عنوان تسلیم ایران در برابر فشارهای آمریکا تعبیر کند.

بعضی از اطرافیان ترامپ به دنبال تحریک ایران هستند

وی هم چنین در مورد احتمال جنگ گفت: من فکر می‌کنم برخی از اعضای دولت ترامپ دوست دارند ایران را تحریک کنند تا کاری انجام دهد که بتوانند حمله آمریکا به ایران را قبل از انتخابات توجیه کنند برای همین هم آنها به دنبال بهانه هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=201956

برچسب ها

ثبت نظر

-