ناگفته هایی از تمرین نظامی دختران در روسیه + عکس

  • کد خبر : 201733
  • 04 مهر 1399 - 14:01
ناگفته هایی از تمرین نظامی دختران در روسیه + عکس

 

 

نیوز: نیکولای پروتوپوپوف خبرنگار ریانووستی در سفر به یکی از آکادمی های نظامی ارتش روسیه از نزدیک در خصوص زندگی نظامی و خدمت سربازی دختران روس گزارشی تهیه کرده واست که ناگفته هایی از زندگی و تمرین نظامی دختران در روسیه را در قالب گزارشی جذاب به رشته تحریر درآورده است.

تمرین نظامی دختران در روسیه با آرایشی سبک

به گزارش کاماپرس، با آرایشی سبک، مانیکور مختصر و موهای بلند جمع شده – موشک انداز را برداشته و با حرکت تمرین شده سلاح را پر کرده و به هدف شلیک می کند. در محوطه آموزشی آکادمی نظامی حفاظت پرتویی ، شیمیایی و بیولوژیکی در کاستروما، دختران روس یاد می گیرند که نه تنها از سلاح ها شلیک کنند و تجهیزات نظامی پیچیده را بکار گیرند، بلکه برای زنده ماندن در مناطق آلوده نیز دوام بیارند.

در نگاه اول ، محوطه آموزشی برای پادگان های نظامی کاملاً متداول است – سنگرها ، استحکامات، سربازان ، سلاح ها و اهداف. اما شما فوراً متوجه نمی شوید که این سربازان مرد نیستند ، بلکه دخترانی هستند که با حرکت در مسیرهای کوتاه در سراسر محوطه و با ظرافت خاص یکدیگر را پوشش می دهند.
این دخترها فقط از ترم سوم است که مجاز به بکارگیری سلاح قدرتمندی مانند موشک اندازها و دیگر ادوات مناسب پیاده نظام هستند.

یکی از آنها می گوید: “احساسی که اینجا تجربه می کنیم غیرقابل توصیف است.” – قبل از گرفتن موشک انداز ، من باید ابتدا مشخصات سلاح را مطالعه کنم و سپس در دستگاه های الکترونیکی تمرین تیراندازی را انجام دهم. علاوه بر این ، هر بار که می خواهید از آن شلیک کنید نیاز دارید تا از نظر روحی و روانی خود را آماده کنید – چون از همه اینها ، شلیک از یک موشک انداز نسبت به مثلاً از یک مسلسل بسیار دشوارتر است. ”

 

ناگفته هایی از تمرین نظامی دختران در روسیه + عکس

 

چرا دختران روس زندگی نظامی را انتخاب می کنند؟

در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شده تا این دخترها زندگی خود را با ارتش مرتبط کنند هر یک از آنها داستان خاص خود را تعریف می کنند. الگا سوروکینا که هفده سال دارد راه پدرش را ادامه می دهد. وی می گوید: “پدر من در نیروهای مسلح خدمت می کرد ، من در اردوگاه های نظامی زندگی می کردم و از کودکی می خواستم قدم های او را دنبال کنم.” – من همیشه شیمی را در مدرسه دوست داشتم ، بنابراین در پایان وارد این آکادمی شدم.

همچنین تحصیل در دانشکده نظامی هم به من در این امر کمک کرد. ” او با لبخندی به سختی های خدمت سربازی اشاره می کند و می گوید در ابتدا دشوار بود ،اما به تدریج عادت کردم.

او به یاد می آورد: “ترکیب زندگی عادی با ارتش کار آسانی نبود ، آموزش بدنی به ویژه دشوار بود.” – سخت ترین دوره برای من دوره “جنگنده جوان” بود ، هنگامی که مجبور بودم کیف های سنگین، تجهیزات محافظتی و مسلسل را حمل کنم. اما من یاد گرفتم که به سرعت شلیک کنم ، و اکنون نتایج خوبی از خودم نشام می دهم. ”

 

ناگفته هایی از تمرین نظامی دختران در روسیه + عکس

 

تمرین نظامی دختران در روسیه و زندگی اردوگاهی 

یکاترینا کولماکوا ، دانشجوی سال دوم ، از بچگی رویای داشتن سردوش را در خواب می دید. از کلاس پنجم – عضو جنبش “ارتش جوان” شد. در پایان مدرسه ، او به وضوح فهمید که خدمت سربازی حرفه اصلی او بوده و از آنجا که به شیمی و زیست شناسی علاقه داشت مدارک خود را به آکادمی نظامی حفاظت پرتویی ، شیمیایی و بیولوژیکی در کاستروما ارسال کرد.
به گفته این دختر ، او خیلی سریع به خدمت سربازی عادت کرد و برنامه دقیق نظامی ، آموزش های مداوم و زندگی طبق مقررات ، هیچگونه ناراحتی یا نارضایتی خاصی در وی ایجاد نکرد.

یکاترینا توضیح می دهد: “من با برخی از همرزمانم دوست شدم و با دیگران زبان مشترک پیدا کردم. وقتی ما به اینجا آمدیم ، همه می دانستیم که در سربازخانه باید به مانند یک خوابگاه دانشجویی با هم زندگی کنیم ، بنابراین برای این شرایط خودمان را آماده کرده بودیم.”

با این حال ، دختران روس در این آکادمی از برخی امتیازات زندگی در اردوگاه برخوردارند. معمولا اتاق ها در اردوگاه پسران برای هفت تا ده نفر طراحی شده است اما دختران در اتاق های چهارخوابی نسبتاً راحت با آشپزخانه و امکانات به مراتب مناسبتر زندگی می کنند.

 

ناگفته هایی از تمرین نظامی دختران در روسیه + عکس

 

تمرین نظامی دختران در روسیه ؛ بدون تبعیض و امتیاز مضاعف

قبل از شروع آموزش های عملیاتی در محوطه تمرین ، دختران به صورت تئوری و برای مدت طولانی آموزش می بینند. علاوه بر کلاسهای درس تئوری ، در آکادمی آزمایشگاه هایی برای کلاس های عملی ، تحقیقات ، آزمایشات شیمیایی و … وجود دارد.

آکادمی دختران سه سال پیش و به تازگی افتتاح شده است. باوجود ظرفیت محدود بیش از هزار سرباز در آکادمی تحصیل می کنند که در بین آنها فقط ۴۵ نفر دختر مشغول به خدمت هستند. به گفته اساتید ، رقابت بسیار بالاست است: اگر در بین پسران – سه یا چهار نفر برای هر کرسی رقابت می کنند ، بین دختران – این تعداد به ده نفر می رسد.
کلاس های درس دختران و پسران به صورت مشترک و به مانند دانشگاه ها برگزار می شود.به فارغ التحصیلان درجه ستوان داده شده و مدرک دولتی صادر می شود.

یکاترینا می گوید: “اساتید افسر با ما و پسران به طور یکسان رفتار می کنند ، ما تفاوتی را احساس نمی کنیم.” – معمولاً در حین آموزش تخفیف یا امتیاز مضاعفی به دختران داده نمی شود.

اگرچه، به طور کلی این موضوع به خود فرد بستگی دارد: اساتیدی هستند که در برخی موارد با ما سخت نمی گیرند ولی اساتیدی نیز هستند که با قاطعیت با دادن هرگونه امتیازی مخالف هستند و عدالت را بین پسران و دختران رعایت می کنند. خود ما دختران احتیاجی به اینگونه امتیازها نداریم و می خواهیم خدمت سربازی خود را به صورت مساوی انجام دهیم. ”

اما با این وجود دختران روس از انجام برخی وظایف نظامی معاف هستند. به طور مثال آنها شیفت شبانه ندارند و در پست های نگهبانی (برجک) نمی ایستند.

نیکولای پروتوپوپوف – خبرگزاری ریانووستی

 

اول دسامبر سال 1920 تمرین شبه نظامیان زن در شوروی

اول دسامبر سال ۱۹۲۰ تمرین شبه نظامیان زن در شوروی

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=201733

برچسب ها

ثبت نظر

-