حمله چین به آمریکا در پی اتهام زنی دوباره درباره شیوع کرونا

  • کد خبر : 201508
  • 04 مهر 1399 - 8:20
حمله چین به آمریکا در پی اتهام زنی دوباره درباره شیوع کرونا

به گزارش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این ویدیو کنفرانس درباره آینده زمامداری جهانی که روسای جمهور و وزیران زیادی در آن شرکت کرده بودند، برگزار شد. ژان جون در پایان نشست خطاب به نماینده آمریکا اعلام کرد” ”کافی است! شما به اندازه کافی مشکلات در جهان ایجاد کرده اید“.

سفیر چین ضمن متهم کردن واشنگتن به گسترش ”ویروس اطلاعات غلط“، ”دروغگویی“ و ”فریب کاری“ پرسید: ”پیش از این که انگشت اتهام را به طرف دیگران بگیرید، علت هفت میلیون ابتلا به کرونا و مرگ و میر بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا چیست؟ “.

وی پیش از این که از حمایت واسیلی نبنزیا، همتای روس خود برخوردار شود، تاکید کرد: ”این هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. سیاسی کردن شیوع ویروس کرونا در جهان را متوقف کنید. یک قدرت بزرگ باید مانند یک قدرت بزرگ رفتار کند“.

در جریان این نشست که ریاست آن را ایسوفو محمدو، رئیس جمهور نیجر به عهده داشت، کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، اتهاماتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه چین وارد کرده بود، را بار دیگر تکرار کرد.

این دیپلمات آمریکایی در آغاز سخنرانی خود اعلام کرد: من دچار حیرت شده ام، من از این شورا شرم دارم. من از محتوای بحث امروز منزجر شدم و از اعضای آن که بیشتر تمرکز بر کینه توزی سیاسی را برگزیده اند به جای این که مسئله‌ای حیاتی مطرح شود متعجبم.

وی سپس در سخنرانی خود با محکوم کردن چین اعلام کرد: تصمیم حزب کمونیست چین برای مخفی کردن ریشه‌های این ویروس، کم اهمیت نشان دادن خطر آن و خودداری از همکاری علمی، یک همه گیری محلی را به یک همه گیری جهانی تبدیل کرد. مهم‌تر از آن اینکه این تصمیم‌ها به بهای جان صد‌ها هزار نفر در جهان منجر شد.

در هنگام حمله شدید متقابل سفیر چین به آمریکا، کلی کرافت از صفحه محو شده و یک دیپلمات درجه دو هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد جای او را گرفته بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=201508

ثبت نظر

-