دستیار منصوریان گزینه مربیگری پرسپولیس بود

  • کد خبر : 200756
  • 03 مهر 1399 - 13:26
دستیار منصوریان گزینه مربیگری پرسپولیس بود

به گزارش نیوز، عباس چمنیان، سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان قرار است در کادر فنی تیم تراکتور به علیرضا منصوریان کمک کند و شاید به‌عنوان مدیر فنی تیم حتی روی نیمکت هم بنشیند. یکی از بهترین اتفاقات در دوران مربیگری عباس چمنیان کسب عنوان نایب‌قهرمانی جام ملت‌های نوجوانان در سال ۲۰۱۶ و در هند بود؛ او البته گفته بود تیمش می‌توانست در جام ملت‌ها قهرمان شود، اما حریفان ایران از جمله عراق و عربستان در ترکیب از بازیکنان صغر سنی استفاده می‌کردند؛ و یک سال بعد تیم ملی نوجوانان در جام جهانی که این‌بار هم در هند و در جزیره گوا برگزار شد چشم‌ها را خیره کرد. صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی که با پیروزی‌های خیره‌کننده در برابر تیم‌هایی، چون آلمان همراه بود، مهمترین موفقیت کارنامه این مربی مشهدی به‌شمار می‌آید. دستاورد تیمی که او ساخته بود بازیکنانی، چون اللهیار صیادمنش هستند…
در فوتبال باشگاهی، اما این مربی موفقیت چشمگیری نداشته شاید به این دلیل که همانند تیم ملی نوجوانان به او بهای لازم داده نشد؛ هر چند تیم پیام مشهدی که عباس چمنیان ساخت در ادامه با مربیگری خداداد عزیزی به لیگ برتر صعود کرد. در برهه‌ای محمد مایلی‌کهن به حمید استیلی که در پرسپولیس جانشین علی دایی شده بود، توصیه کرد از عباس چمنیان به‌عنوان دستیار بهره ببرد که این پیشنهاد با وجود توصیه محمد مایلی‌کهن اجرایی نشد، اما حالا علیرضا منصوریان به دنبال استفاده از تجربیات عباس چمنیان است؛ مربی‌ای که جزو مدرسان رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌شمار می‌رود و کلاس‌های مربیگری را در ایران تدریس می‌کند.
فصل گذشته شاهد چنین اتفاق مشابهی در نساجی بودیم؛ محمود فکری بعد از حضور در نساجی از صمد مرفاوی که در تیم‌های متعددی سرمربیگری کرده بود به عنوان مشاور و مدیر فنی سود برد که این تجربه موفقی را در تیم نساجی ثبت کرد. آنچه که مسلم است بهره گیری مربیان جوان از مربیان باتجربه و مدرسین فدراسیون فوتبال موجب می‌شود آن‌ها در جریان مسیر کمتر مرتکب اشتباه شوند چراکه پیش از انجام هر کاری مشورت می‌کنند. ترس از اینکه همه موفقیت‌ها به اسم دستیار، مدیر فنی، مشاور فنی و… نوشته شود موجب شده تا در سال‌های اخیر شاهد حضور افراد قوی در کنار مربیان نباشیم در حالی که سرمربی قوی کسی است که در کنار خود از کسانی استفاده کند که قادر به کمک باشد. سؤال اساسی اینجاست اگر کسی که در کنار سرمربی با هر عنوان قرار می‌گیرد خوب و حتی بهتر از سرمربی نداند چگونه می‌خواهد کمک حال او باشد؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=200756

ثبت نظر

-