شهر طبس/نگین زیبای کویر با عطر گل نارنج

  • کد خبر : 20057
  • 27 تیر 1400 - 13:40
شهر طبس/نگین زیبای کویر با عطر گل نارنج

نیوز:طبس، شهری کویری در غرب استان خراسان جنوبی ایران است. این شهر پیشتر جزئی از استان یزد بود که در سال ۱۳۹۱ به استان خراسان جنوبی ملحق شد.پیش از سال ۱۳۸۰ طبس جزئی از استان خراسان بزرگ بود.شهر کویری طبس، پهناورترین شهرستان ایران است که در غرب استان خراسان جنوبی واقع شده و با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران می باشد.

شهرطبس برخلاف تصور عموم، از طبیعتی بسیار بکر و زیبا برخوردار بوده و مملوء از چشمه های بسیار، نخلستان های با شکوه و باغ های پر عطر نارنج است که هر تازه واردی را مجذوب خود می کند.این شهر با وجود معادن زغال سنگ بسیار، یکی از غنی ترین نقاط کشور ایران به شمار می رود.

برترین جاذبه های شهر طبس

باغ گلشن، کال جنی، روستای قدیمی خرو، روستای ازمیغان، روستای اصفهک، طاق شاه عباسی، قلعه اسماعیلیه، کویر حلوان، دریاچه نمک طبس، تنگه مرتضی علی.

>>>بیشتر بخوانید:

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جنوب ایران

شرایط آب و هوایی شهر طبس

شهرطبس در منطقه بیابانی واقع شده و از تابستان های بسیار گرم و زمستان های نسبتاً سردی برخوردار است. هم چنین میزان بارندگی در این شهر بسیار کم و ناچیز می باشد.بهترین زمان سفر به شهر طبس فصل زمستان است که میانگین دمای هوا حدود ۱۵ درجه سانتیگراد می باشد.

راه های دسترسی به شهرطبس

· سه مسیر جاده ای برای دسترسی به شهرطبس وجود دارد. مسیر بیرجند به طبس، مسیر مشهد به طبس و مسیر یزد به طبس.

· فرودگاه طبس در فاصله ۵ کیلومتری این شهر واقع شده و همه روزه به تهران و دیگر شهرهای بزرگ، پرواز مستقیم دارد.

· یکی دیگر از راه های سفر به شهرطبس، استفاده از قطار می باشد. قطار تهران به مقصد طبس از نیشابور و تربت حیدریه عبور کرده و حدود ۱۶ ساعت به طول می انجامد.

سوغات شهرطبس

از مهم ترین سوغات خوراکی شهرطبس می توان به قطاب، باقلوا، بهار نارنج، عرقیات گیاهان، صیفی جات، خرما و .. را نام برد. سینی های مسی، گلیم، فرش و بافته های حصیری از دیگر سوغات شهر طبس می باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=20057

ثبت نظر

-