آزادی ۲ زندانی در سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس

  • کد خبر : 200386
  • 03 مهر 1399 - 9:57
آزادی ۲ زندانی در سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس

۲ زندانی دیگر در سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس آزاد شدند | نیوز

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ( آزادی ۲ زندانی در سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس ) دو زندانی دیگر در هفته دفاع مقدس در سمنان آزاد شدند و شمار زندانیان جرائم غیرعمد آزادشده در این هفته، به ۴۲ نفر رسید.

به گزارش نیوز، محمدجعفر عبداللهی با اشاره به برگزاری آیین آزادسازی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان به مناسبت انتشار پیغام فتح چهلمین سالگرد دفاع مقدس در زندان مرکزی سمنان، اظهار کرد: دو نفر زندانی دیگر نیز آزاد شدند و شمار زندانیان جرائم غیرعمد آزادشده در این هفته، به ۴۲ نفر رسید.

او افزود: همواره تلاش می‌شود تا زندانیان بدهکار مالی حداقل زمان ممکن را در زندان به سر ببرند و با اعسار در بدهی یا شیوه‌های دیگر نظیر کمک‌های ستاد دیه و اعطای مرخصی، زمان ماندگاری آنها را در حبس به حداقل می‌رسانیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: دستگاه قضایی به بدهکاران مالی محبوس در زندان‌ها به‌عنوان بزهکار نگاه نمی‌کند و از همین رو، ۴۰ زندانی با حجم بدهی ۹ میلیارد تومان در هفته دفاع مقدس از زندان‌های استان سمنان آزاد شده بودند.

عبداللهی ادامه داد: هشت میلیارد تومان از این عدد با تلاش ستاد دیه و مددکاران با رضایت شاکیان همراه شده و یک میلیارد تومان دیگر را نیز خیران تأمین کرده بودند.

او افزود: این اقدام انتهای راه نیست و دو زندانی دیگر هم آزاد شدند. هنوز ۴۹ نفر محکوم مالی با بدهی ۲۳ میلیارد تومان در زندان‌های استان سمنان به سر می‌برند که امیدواریم با احسان و نیکوکاری مردم، این دسته از زندانیان نیز آزاد شوند.

آزادسازی 40 زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: باب احسان و نیکوکاری هنوز باز است و امیدواریم مجموعه خیران، سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای عمومی غیردولتی و هر کسی که می‌تواند در این حوزه اقدامی کند، در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد وارد عمل شوند.

عبداللهی افزود: امسال به پیشنهاد معاون فرهنگی و ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری کل استان سمنان و در راستای تحقق سیاست‌های دستگاه قضایی و ریاست این دستگاه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، تلاش‌ها در راستای آزادسازی محکومان مالی به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان سمنان انجام شد.

او اضافه کرد: از این‌رو، تلاش‌های خوبی از سوی خیران، مددکاران، ستاد دیه و دادگستری کل استان سمنان در همین زمینه انجام گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: آزادسازی این تعداد زندانی ختم موضوع نیست و در مجموع تا پایان سال جمع دیگری از محکومان مالی با کمک و همراهی مردم و دستگاه قضایی آزاد خواهند شد.

عبداللهی گفت: ما عقیده داریم محکومان مالی بدهکارند و بزهکار نیستند و زندان جای بدهی بدهکاران نیست؛ همه تلاش قضات و دستگاه قضایی بر مبنای رأفت، رحمت و ارفاق در محکومیت‌های این دسته از افراد خواهد بود.

او ادامه داد: واحد مددکاری و شورای حل اختلاف در زندان‌های استان سمنان مستقر بوده و ستاد دیه نیز فعالیت‌های خوبی در این راستا دارد تا رضایت شاکیان محکومان جرائم غیرعمد و مالی دریافت شده و خروجی زندان‌ها بیشتر شود.

۲ زندانی محکوم به قصاص و دیه در مراغه آزاد شدند - خبرآنلاین

آزادی ۲ زندانی در سمنان

برئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: تلاش‌های ستاد دیه استان سمنان در همین راستا ادامه خواهد داشت و از خیران تقاضا می‌شود تا به این بخش ورود کرده و زمینه‌ساز آزادی این زندانیان شوند.

اخبار نیوز را دنبال کنید …

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=200386

ثبت نظر

-