۵ عکس از عمق فاجعه سیل در تالش + جزییات

  • کد خبر : 197892
  • 01 مهر 1399 - 12:50
۵ عکس از عمق فاجعه سیل در تالش + جزییات

 

نیوز: به گزارش نیوز، بارش باران شدید در غرب گیلان، ( ۵ عکس از عمق فاجعه سیل در تالش ) سبب طغیان رودخانه‌ها در شهرهای تالش، اسالم، آستارا و چوبر و روستاهای جوکندان، سرآگاه، سیابیل، خرجگیل، قره سو و سایر مناطق این استان شد.

در پی این بارش‌ها، در محور اسالم به خلخال و ۱۰ نقطه شهرستان تالش از جمله منطقه آق اولر رانش رخ داد و سیلاب به پل ها و زیرساخت های آب، برق و گاز خسارت وارد کرد و سبب مرگ دو نفر در این مناطق شد.

جاده آستارا – تالش در پی بالا آمدن آب رودخانه در پل کمربندی تالش مسدود شد و پلیس مانع از تردد کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین در این مسیر شد.

در پی جاری شدن سیلاب، مرکز فرماندهی عملیات مدیریت بحران استان در شهرستان تالش مستقر و همه دستگاه های خدمت رسانی اعم از راهداری، آب منطقه ای، توزیع برق، هواشناسی، اداره گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، هلال احمر و پلیس در آماده باش کامل هستند و نیروهای امدادی در قالب تیم‌های مختلف به مناطق این شهرستان‌ها و روستاها اعزام شده‌اند.

خسارت سیل در غرب گیلان - تالش

خسارت سیل در غرب گیلان - تالش

عمق فاجعه سیل در غرب گیلان - تالش

عمق فاجعه سیل در غرب گیلان - تالش

تالش

تالش (به تالشی: تولش / Tolış) نام کلی بر مناطقی است که وطن اصلی تالشان بوده. و شامل سرزمین‌هایی است که تالشان بیشینه جمعیت را تشکیل می‌دهند و از لحاظ تاریخی و اجتماعی جزو سرزمین آنان باشد. تالش مشتمل بر منطقه‌ای در ایران (استان‌های گیلان و اردبیل) و جمهوری آذربایجان (تالش گشتاسبی) است.

همچنین تالش نام قومی ایرانی‌تبار است که سکونتگاه اصلی آن‌ها در البرز غربی از جنوب شرقی جمهوری آذربایجان آغاز شده و تا شمال غربی استان گیلان و استان اردبیل در ایران ادامه دارد. منطقه شمالی تالش را ولایت گشتاسفی(تالش گشتاسبی) نامیده می‌شد که امروزه در جمهوری آذربایجان قرار دارد.

تالشان معتقدند که تعداد تالش تبارها بیش از ۲ میلیون نفر می‌باشد.

منطقه تالش از جنوب به سپیدرود در امامزاده هاشم و در شمال به جلگه ارس-کورا در جنوب جمهوری آذربایجان امتداد دارد زبان تالشی، شاخه‌ای از زبان‌های ایرانی شمال غربی می‌باشد.

اخبار نیوز

تخریب ۱۰ واحد مسکونی بر اثر سیل در استان گیلان +عکس

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=197892

ثبت نظر

-