اصفهان قدیم/عکس های قدیمی دیده نشده از نصف جهان

  • کد خبر : 197701
  • 23 تیر 1400 - 15:00
اصفهان قدیم/عکس های قدیمی دیده نشده از نصف جهان

نیوز: استان اصفهان با آثار معماری ارزشمند از ادوار مختلف و هنر‌های زیبایی جستجو کرد که هر یک از آن‌ها همچون فانوسی در گذرگاه تاریخ این مرزو بوم می‌درخشد که این آثار در زمره عالی‌ترین و کم نظیرترین آفرینش‌های جهان به شمار می‌روند.رمز و راز شکوه جاودانه فرهنگ و تمدن اصفهان را باید در پیشینه تاریخی و خلق آثار شگفت انگیز معماری و شهرسازی و نیز هنر‌های زیبایی جستجو کرد که هیچگاه در برابر تندباد حوادث تاریخی خاموش نشده است. همچنین اعتلای ماندگاری را باید مولود مساعد بودن موقعیت تاریخی، اقلیمی و فرهنگی خطه پهناور استان اصفهان دانست که این شهر در مرکزیت آن واقع شده است.از اصفهان قدیم دیدن کنیم:

عکس های اصفهان قدیم

 

اصفهان قدیم/میدان انقلاب

استان اصفهان؛ استانی در مرکز ایران است. مرکز این استان، شهر اصفهان است. استان اصفهان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است و رتبه اول شهرنشینی کشور را دارد.

اصفهان قدیم/پل خواجو

استان اصفهان از شرق به استان‌های یزد و خراسان جنوبی، از شمال به استان‌های سمنان و قم و مرکزی، از غرب به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری، از جنوب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس محدود است. از نظر طبیعی نیز استان به دشت کویر در شرق و شمال رشته کوه‌های زاگرس (که مانند سدی از شمال غربی تا جنوب شرقی کشور کشیده شده) در غرب و جنوب محدود شده‌است که این موقعیت طبیعی، از یک طرف محدودیت‌ها و از طرف دیگر پتانسیل‌ها و مزیت‌هایی را برای استان فراهم نموده‌است.مهم‌ترین شهرهای این استان: اصفهان و کاشان می‌باشند.اصفهان قطب تولید آهن، فولاد و همچنین صنایع دستی در ایران است.

اصفهان قدیم/میدان چهارحوض

>>>بیشتر بخوانید:

معرفی مکان های دیدنی شیراز، شهر شعر وعاشقی

منارجنبان

بر اساس اطلاعات حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن در دوره‌های گذشته، جمعیت استان اصفهان در سال ۱۳۵۵، حدود ۲ میلیون نفر بوده‌است که با رشدی فزآینده به ۵ میلیون نفر در سال ۱۳۹۵ رسیده‌است. بررسی آمار جمعیتی استان طی بازهٔ زمانی ۱۳۵۵ تا ۱۳۹۵، نشان می‌دهد نرخ شهرنشینی در استان اصفهان به تبعیت از کشور از رشد چشمگیری برخوردار بوده‌است

میدان جلفا/اصفهان قدیم

پل مارنان

اصفهان قدیم/ چهار باغ

دروازه شیراز

بازارچه

عمارت نمکدان

میدان نقش جهان

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=197701

ثبت نظر

-