آزار جنسی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 197333
  • 01 مهر 1399 - 5:29
آزار جنسی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

 

آزار جنسی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی :: نور نیوز

به گزارش نیوز، ( آزار جنسی اسرای فلسطینی ) در حالی که انتقادهای بین‌المللی و هشدارهای فعالان حقوق بشر درباره وضعیت حدود ۴۳۰۰ اسیر فلسطینی ادامه دارد، شاهدان عینی از آزار جنسی اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.خبرگزاری آناتولی درباره آزارهای جنسی علیه زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گزارشی اختصاصی منتشر کرد.

در ابتدای این گزارش آمده است: «زنان فلسطین اسیر در زندان‌های اسرائیل از رفتار تحقیرآمیز ماموران اطلاعاتی مرد اسرائیلی در جریان بازجویی‌ها روایت کرده‌اند».

آنچه بر زن مسلمان در سرزمین های اشغالی می گذرد - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی

به نوشته آناتولی، «دینا الکرمی، زن فلسطینی ۴۱ ساله که ۱۶ ماه در زندان اسرائیل سپری کرد، روایت دلخراشی از آزار جنسی علیه خود در زمان حضورش پشت میله‌های زندان را به خاطر می‌آورد. او حین روایت کردن جلسات بازجویی‌های شبانه ماموران اطلاعاتی اسرائیلی مرد (برای خبرگزاری آناتولی) بدنش دچار لرزش شد. او در تمام لحظات این بازجویی‌ها تحقیر می‌شد و در معرض آزار شدید جنسی قرار می‌گرفت».

این رسانه ادامه داد: «بسیاری از زنان فلسطینی شبیه به الکرمی از آزار جنسی در زندان‌های اسرائیلی شامل اقداماتی از قبیل انجام بازرسی‌های بدنی بسیار زننده خبر داده‌اند».

به روایت دینا الکرمی، او در زمان حضورش در بازداشتگاه مرکز صهیونیستی «عسقلان»، به مدت دو روز مورد آزار جنسی قرار گرفت.

این زن اسیر فلسطینی گفت: «وقتی من نپذیرفتم لباس‌هایم را در بیاورم، زندانبان به من حمله کرد و شلوارم را پاره کرد و مرا به طرزی شرم آور مورد بازرسی بدنی قرار داد».

این خانم فلسطینی جولای ۲۰۱۸ توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در منزلش در شهر «هبرون» واقع در جنوب کرانه باختری بازداشت و به ۱۶ ماه زندان محکوم شد.

بلایی که صهیونیست‌ها بر سر زنان فلسطینی زندانی می‌آورند

اتهام وارد شده به دینا الکرمی، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با حماس به همراه با ۶ زن فلسطینی دیگر بود.

«سهار فرانسیس» مدیر «الضمیر» یک نهاد حقوق بشری فعال در زمینه حمایت از زندانیان و اسرا به خبرگزاری آناتولی گفت: «توهین‌های کلامی جنسی (در زندان‌های اسرائیل)، بخشی از سیاست سازماندهی شده به منظور تحقیر و شکنجه کردن اسرای فلسطینی به ویژه زنان و کودکان است».

به گفته او، مقام‌های رژیم صهیونیستی از آزار جنسی به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر اسرا و زندانیان فلسطینی به ویژه در جریان بازجویی‌ها استفاده می‌کنند.

روایت دینا الکرمی از رفتارهای شنیع در زندان‌های اسرائیلی در حالی انجام شده که پیشتر نظامیان این رژیم در سال ۲۰۱۰ شوهرش «نشاط الکرمی» را به شهادت رسانده بودند.

او در گفت‌و‌گو با آناتولی خبر داد، هشت روز بعد از بازداشت و انتقالش به زندان عسقلان، بارها هوشیاری خودش را از دست داد و غش کرد.

این اسیر فلسطینی و همسر شهید، همچنین خبر داد، در جریان جلسات بازجویی شبانه در زندان، زندانبان مرد او را در حالی که دستانش از پشت بسته بود، هدف اقدامات ناشایستی قرار می‌داد و عکس‌هایی زننده از خودش به این اسیر نشان می‌داد.

یک زن اسیر فلسطینی دیگر که کمتر از ۴۰ سال دارد و  نخواست نامش فاش شود، در گفت‌و‌گو با آناتولی روایت ناگواری از آزار جنسی ماموران و نیروهای اسرائیلی مطرح کرد.

به گفته این بانوی فلسطینی، بعد از بازداشتش در رام الله و در جریان انتقالش به بازداشتگاهی در قدس اشغالی، نیروهای اسرائیلی او را مورد آزار جنسی قرار دادند.

شکنجه «شبح» چگونه است/ روایت زن باردار فلسطینی از زندان اسرائیل -  نیوز

او همچنین خبر داد، ماموران صهیونیست در خودروی انتقال اسرا و زندانیان او را در کنار یک مجرم یهودی قرار دادند و این فرد وی را مورد آزار جنسی قرار داد. ( آزار جنسی اسرای فلسطینی )

به گفته این اسیر فلسطینی، فریادهای کمک خواهی او از زندانبانان و ماموران اسرائیلی تاثیری نداشت و آن مجرم صهیونیست مرتکب رفتارهای شنیعی شد که او قادر به بیانش نیست.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، بنا بر آمارهای فلسطینیان، در حال حاضر حدود ۴۳۰۰ اسیر فلسطینی شامل ۴۱ زن و ۱۶۰ فرد نابالغ در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند

اخبار نیوز را دنبال کنید …

عقیم‌سازی اجباری زنان در زندان

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=197333

ثبت نظر

-