عکس یادگاری باز‌یگر سریال گاندو با یک گاندوی واقعی! + عکس

  • کد خبر : 196939
  • 31 شهریور 1399 - 20:33
عکس یادگاری باز‌یگر سریال گاندو با یک گاندوی واقعی! + عکس

سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار، نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی یکی از سریال‌های پر سر و صدا و پر بازیگر تلویزیون در سال 1398 بود که فصل دوم آن برای پخش از شبکه سه سیما در ایام نوروز 1400 در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرنگار برنا، در حالی که…

عکس یادگاری باز‌یگر سریال گاندو با یک گاندوی واقعی:

گاندو چیست؟

گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه (به بلوچی: گانڈو) نوعی کروکودیل بومی شبه‌قاره هند و مناطق اطراف است که در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند. گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگ‌ترین خزنده این دو کشور و همچنین پرشمارترین کروکودیل در هندوستان است.

 

>>>مطالب جذاب:

پدر شدن جنجالی پسر ۱۱ ساله + عکس

گاندو گوشتخوار و شکارچی کمین‌گر است و رژیم غذایی متنوعی شامل انواع ماهی‌ها، خزندگان و پستانداران و… دارد. گاندوهای کوچک بیشتر از حشرات، دوزیستان، سخت‌پوستان، ماهی‌های کوچک و گاندوهای بالغ هم از پرندگان، خزندگان، ماهی‌ها و انواع پستانداران تغذیه می‌کنند.

گاندو

در واقع بیشتر مهره‌دارانی که به آب‌های محل زندگی گاندو نزدیک می‌شوند ممکن است به درون آب رفته و خوراک این تمساح شوند. گاندوهای هندی حتی گاهی گوزن سمبر ۲۲۵ کیلویی و گاومیش اهلی ۴۵۰ کیلویی را شکار کرده‌اند. آن‌ها حتی توانایی نبرد با ببر بر سر شکار را دارند و پیروزی هر یک از دو گونه دیده شده‌است.

گاه نیز گاندوها طعمهٔ ببر شده‌اند. اما عادت آدمخواری در این کروکودیل منحصر یک مورد شکار یک کودک ۶ ساله در ایران می‌شود. حمله‌هایی نیز در حد گاز گرفتن دست و پا مشاهده شده است. در کل وجود گاندو در برکه‌ها و استخرها تهدیدی برای مردم محلی است.

عکس بازیگر سریال گاندو با گاندو

داستان حمله یک گاندو به دختر بلوچی

در تیرماه سال ۹۸ یک دختر ده‌ساله بلوچی به‌نام حوا رئیسی در حین شستن لباس در کنار رودخانه، مورد حمله‌ی یک گاندو قرار گرفت. بنا به گفته‌ی وی، گاندو قصد داشت گردنش را بگیرد و او را به زیر آب ببرد، اما با کمک خواهرش آسیه نجات پیدا کرد.

در پی این حادثه، دست راست حوا از کتف قطع شد. با توجه به فصل گرما و کمبود آب در مناطق روستایی اهالی باوجود نصب تابلوهای هشدار دهنده محیط زیست و اطلاع رسانی‌های مداوم و چهره به چهره محیط بانان مستقر در منطقه، متأسفانه برای استفاده و برداشت آب و یا آبتنی و بازی به برکه‌های محل زیست تمساح پوزه کوتاه نزدیک می شوند که اینبار در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ پسر بچه اهل روستای هوت‌گت‌بالا مورد حمله جدی تمساح قرار گرفت و مچ دست وی آسیب جدی دید.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=196939

ثبت نظر

-