افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد در ماه آینده

  • کد خبر : 196742
  • 31 شهریور 1399 - 17:40
افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد در ماه آینده

 افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد در ماه آینده

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا ، علی امام ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ورودی غربی ایستگاه متروی مهدیه با بیان اینکه ایستگاه مهدیه نهمین ایستگاه خط ۷ مترو تهران است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از منتهی الیه شرقی این خط و در شهرداری منطقه ۱۱ تهران واقع شده است، گفت: عمق این ایستگاه بیش از ۳۰ متر است که در زیرخط ۳ مترو با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع خیابان مولوی احداث‌ شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این ایستگاه با توجه به آنکه در بافت فرسوده شهری و زیر خیابان‌های پرتردد ولیعصر (عج) و مولوی قرارگرفته است، از نظر اجرا بسیار سخت و پیچیده بود، گفت: ایستگاه مهدیه امکان دسترسی مسافران در محدوده بازار، خیابان مولوی و میدان رازی به شبکه حمل‌ونقل ریلی تهران به‌ویژه خطوط ۳ و ۷ را فراهم ساخته است و با جابجایی در خط ۳ مترو ، امکان دستیابی به مراکز پرترددی مانندمیدان راه‌آهن و میدان منیریه را مهیا می سازد. در واقع ورودی اصلی ایستگاه مهدیه، دسترسی شهروندان به هر دو سکوی خط ۳ و ۷ را تسهیل می‌کند.

امام با تاکید بر اینکه پیش‌ازاین شهروندان با استفاده از فضای پیش‌ بینی‌شده فروش بلیت در ورودی‌ جنوب شرقی ایستگاه مهدیه، امکان دسترسی به سکوی قائم در خط ۳ و سکوی بسیج در خط ۷ را داشتند و برای دسترسی به سکوی آزادگان در خط ۳ و سکوی میدان صنعت درخط ۷، با استفاده از پله‌برقی و طی مسیری طولانی به سالن اصلی فروش بلیت مراجعه می‌کردند، افزود: با بهره‌برداری از این ورودی، تعداد ۱۰ دستگاه پله‌برقی و اولین پاسگاه پلیس خط ۷ و فضای فروش بلیت به سمت سکوها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ماه آینده آسانسورهای این ایستگاه نیز فعال می شود، در مورد تحقق وعده افتتاح هرماه یک ایستگاه گفت: به شهروندان قول داده بودیم که هرماه یک ایستگاه مترو افتتاح کنیم و تا پایان سال نیز ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح شود که در ماه آینده ایستگاه برج میلاد افتتاح خواهد شد.

امام با اشاره به جزییات جلسه امروزش با معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: این جلسه در مورد مسیر خط ۱۰ متروی تهران بود که قرار شد کارشناسان شهرسازی نظرات خود را در مورد مسیر خط ۱۰ منطبق با TOD بدهند. 


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=196742

ثبت نظر

-