استقلال – الشرطه، جدال در ورزشگاه خاطره‌ساز ۴۴ ساله

  • کد خبر : 194572
  • 30 شهریور 1399 - 8:55
استقلال – الشرطه، جدال در ورزشگاه خاطره‌ساز ۴۴ ساله

به گزارش نیوز، استقلال ایران امشب به مصاف الشرطه عراق خواهد رفت و در صورت پیروزی مقابل این تیم شانس صعودش به مرحله بعدی نه تنها افزایش پیدا می‌کند بلکه این بخت را نیز خواهد داشت که تحت عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شود. جدال با حریف عراقی در ورزشگاهی برگزار خواهد شد که برای فوتبال ایران بسیار خاطره ساز بوده و کلاً یکی از استادیوم‌های شناخته‌شده و کاملاً مجهز قاره آسیا محسوب می‌شود. ورزشگاه خلیفه شهر دوحه بار‌ها پذیرای تیم ملی فوتبال کشورمان بوده و البته دیدار‌های رسمی و دوستانه فوق العاده مهم دیگری را نیز میزبانی کرده است.

قدمت ۴۴ ساله، صندلی‌های خالی
ورزشگاه خلیفه یکی از قدیمی‌ترین استادیوم‌های فوتبال شهر دوحه محسوب می‌شود و در سال ۱۳۵۵ یعنی دقیقاً ۴۴ سال قبل به بهره‌برداری رسید. البته این استادیوم در اواسط سال ۲۰۰۵ میلادی به طور جدی بازسازی و نوسازی شد تا همچنان به عنوان یکی از نماد‌های فوتبال در کشور قطر مورد توجه باشد. افزایش ظرفیت تماشاگران یکی از مهم‌ترین مواردی بود که هنگام نوسازی به آن توجه شد و حالا استادیوم خلیفه گنجایش ۴۰ هزار تماشاچی را دارد. البته با توجه به شرایط کنونی و برگزاری مسابقات بدون حضور هواداران، استقلال در حضور ۴۰ هزار صندلی خالی به میدان می‌رود.

میزبانی تورنمنت‌های بزرگ
این استادیوم یکی از معدود ورزشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود که میزبان فینال دو دوره جام ملت‌های آسیا بوده است. جدال میان عربستان و کره جنوبی در فینال جام ملت‌ها ۱۹۸۸ در ورزشگاه خلیفه برگزار شد و ۲۳ سال بعد هم ژاپن و استرالیا برای فتح جام ۲۰۱۱ در همین استادیوم مقابل هم صف‌آرایی کردند. البته مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ قطر نیز در همین زمین چمنی برگزار شد که امشب پذیرای استقلال ایران و الشرطه عراق خواهد بود.

دیدار‌های مهم دوستانه
جدا از مسابقات رسمی، چند مسابقه بزرگ دوستانه نیز در ورزشگاه خلیفه برگزار شده و تعداد زیادی از ستارگان فوتبال جهان داخل آن به میدان رفته‌اند. تقابل برزیل با انگلیس و جدال برزیل- آرژانتین از جمله مهم‌ترین مسابقات دوستانه‌ای بود که طی ۱۰ سال گذشته در این استادیوم برگزار شده است. دیدار‌هایی که در واقع بخشی از تبلیغات دولت قطر برای میزبانی جام جهانی بود.

خاطرات خوش
فوتبال ایران نیز از ورزشگاه پیر شهر دوحه خاطرات خوشی دارد و اتفاقاً مجید نامجومطلق سرمربی کنونی استقلال نیز در قسمتی از این خاطره‌ها سهیم است. نامجومطلق ۳۲ سال قبل به عنوان یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی ایران در همین استادیوم پس از پیروزی مقابل چین در ضربات پنالتی، عنوان سومی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ را مال خود کرد. البته تیم ملی ایران پاییز سال ۹۷ با کارلوس کی‌روش نیز در ورزشگاه خلیفه با حساب دو بر یک قطر را طی یک دیدار تدارکاتی شکست داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=194572

ثبت نظر

-