چرایی عدم حضور محمد بن زاید در برنامه امضای توافق سازش

  • کد خبر : 194376
  • 30 شهریور 1399 - 1:54
چرایی عدم حضور محمد بن زاید در برنامه امضای توافق سازش
به گزارش نیوز،

روزنامه ی سرائیل هیوم در گزارشی تحلیلی در این رابطه اذعان کرد محمد بن زیاد چند روز قبل از امضای توافق سازش احساس کرد از بنیامین نتانیاهو رودست خورده است.

 یک منبع عالی رتبه صهیونیست در این رابطه به رسانه سعودی خبر داده بود دو روز پیش از سخنان دونالد ترامپ درباره توافق، ولیعهد امارات، یوسی کوهن رئیس موساد را فراخواند و مراتب ناراحتی و تعجب امارات متحده عربی در رابطه با سخنان نتانیاهو که در آن اعلام کرده بود اجرای طرح الحاق همچنان روی میز بوده وبه طور کامل کنار گذاشته نشده است ، ابراز کرد.

یسرائیل هیوم به نقل از منابع آگاه در واشنگتن هم خبرداد ، سخنان عبد الله بن زاید و تشکر علنی وی از نتانیاهو بابت توقف الحاق و اعلام تعهد (نتانیاهو) به توافقنامه های صورت گرفته با فلسطینی ها برای تاکید بر تعهدات اسرائیل در قبال امارات متحده بوده است.

به بیانی دیگر عبد الله بن زاید با این سخنان خود تلاش کرد تا نتانیاهو را در جایگاهی قرار دهد که نتواند در آینده از این موضع عقب نشینی کند.

این روزنامه عبری زبان با ترجمه گزارش دیگری از تمایل شدید محمد بن سلمان برای امضای توافقنامه سازش با  تل آویو پرده برداشت و خبر داد در حال حاضر اختلافاتی بین سلمان پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد در رابطه با به رسمیت شناختن (رژیم) اسرائیل وجود دارد.

در بخشی از این گزارش تاکید شده است در حالی که سلمان سعی دارد خط مشی سنتی تحریم های عربی و تاکید بر برپایی دولت فلسطینی را ادامه دهد ، شاهزاده سعودی به شدت به دنبال برقراری روابط اقتصادی با تل آویو  و ایجاد جبهه ای متحد ایران ایران است زیرا معتقد است کشمکش اسرائیلی ـ فلسطینی با دشواری زیادی برای رسیدن به نقطه حل و فصل دارد.

این گزارش همچنین خبر داد محمد بن سلمان تلاش می کند بسیاری از اطلاعات مربوط به روند سازش از جمله امضای توافقنامه بین ابوظبی و تل آویو را از پدر خود مخفی نگه دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=194376

ثبت نظر

-