اهالی قدس اشغالی علیه آمریکا تظاهرات کردند

  • کد خبر : 194016
  • 29 شهریور 1399 - 19:19
اهالی قدس اشغالی علیه آمریکا تظاهرات کردند
به گزارش نیوز،

به دنبال انتشار اخبار حاکی از مقاصد آمریکا برای نشاندن « محمد دحلان » عضو جدا شده جنبش فتح به جای « محمود عباس »بر کرسی ریاست تشکیلات خودگردان، ده‌ها فلسطینی در منطقه «الرام» قدس اشغالی علیه دحلان تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار علیه نقشه‌های آمریکا و دحلان او را مزدور رژیم اشغالگر خواندند و گفتند: «ای دحلان، ای جاسوس، این قدس عربی است».

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی  در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل الیوم» گفت که کشورش در فکر تعیین محمد دحلان به جای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

اظهارات این سفیر آمریکایی تاکنون بی سابقه بوده که به طور علنی از نقش  احتمالی آتی دحلان که مورد حمایت امارات است، صحبت می‌کند.

فریدمن  نخستین سفیر آمریکا در قدس اشغالی پس از انتقال آن از تل‌آویو در این گفت‌وگو با متهم کردن رهبران فلسطینی به اینکه به ملت فلسطین خدمت شایسته‌ای نمی‌کنند، مدعی شد که  مردم یهودا و سامره( کرانه باختری) زندگی بهتری می‌خواهند.

فریدمن قبلا نیز بارها کرانه باختری را بخشی از سرزمین‌های اشغالی و شهرک سازی را حق شهرک‌نشینان صهیونیست خوانده بود.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان  هم در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا علیه رئیس این تشکیلات ضمن محکوم کردن آن، تأکید کرد که این اظهارات بیانگر «ورشکستگی سیاسی» آمریکا است.

«محمد دحلان» متولد سال ۱۹۶۱ در خان‌یونس غزه است که در سال ۲۰۰۹ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول امنیت داخلی تشکیلات خودگردان بود و هم اکنون در امارات به سر می‌برد. او به جرم فساد و خیانت از جنبش فتح اخراج شده است.

توافق عاد‌ی‌سازی روابط بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی این اواخر و امضای آن در کاخ سفید، تشکیلات خودگردان فلسطین و سایر گروه‌های فلسطینی را شدیداً خشمگین کرده و آن را خیانت و خنجر از پشت به آرمان خود دانسته‌اند.

به عقیده کارشناسان، امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای پیش‌برد اهداف خود در فلسطین از اجرای طرح اشغالی الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری گرفته تا اجرای معامله قرن آمریکا و تعمیم‌ عادی‌سازی روابط به سایر کشورهای عربی، به دنبال حذف محمود عباس هستند.

اختلاف و دودستگی گروه‌‌های سیاسی فلسطین از سال ۲۰۰۶ به بعد که جنبش حماس اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کرد و جنبش فتح و حامیان غربی آن از پذیرش نتایج این انتخابات سر باز زدند، همچنان ادامه دارد و سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای کنار گذشتن این اختلافات و اتحاد فلسطینیان صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=194016

ثبت نظر

-