تجهیزات و مشخصات فنی جک توجوی سدان و چانگان ایدو

  • کد خبر : 193511
  • 29 شهریور 1399 - 12:50
تجهیزات و  مشخصات فنی جک توجوی سدان و چانگان ایدو

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، جک توجوی سدان و چانگان ایدو است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

معرفی جک توجوی سدان: 

جک توجوی سدان توسط شرکت چینی تولید شده است این خودرو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و دارای حجم موتور ۱۲۹۹ سی سی است. جعبه دنده آن ۵ دنده دستی است حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

///

از امکانات این خودرو می توان به پیشرانه میتسوبیشی ،  استاندارد آلایندگی یورو ۴ ، گیربکس ۵ سرعته دستی،  سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، قفل ایمنی کودک،  فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو،  قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل و گرم کن شیشه عقب اشاره کرد.

///

همچنین این خودرو چینی مجهز به سیستم کولر و تهویه مطبوع،  صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو، چراغ ترمز سوم،  چراغ جلو و عقب هالوژن، آئینه‌های جانبی برقی، چراغ مطالعه، رینگ آلومنیومی، چراغ لادری، برف پاک کن شیشه عقب است. جک توجوی در حال حاضر تنها در نمونه‌های دست دوم و در تعداد بسیار کمی در بازار موجود است و با قیمت نسبتا پایینی هم به فروش می‌رسد، اما بهتر است به دلیل بازار خرید و فروش بسیار ضعیف، نبود قطعات و نیز کیفیت پایین، به هیچ عنوان به خرید آن فکر نکنید.

///

معرفی چانگان ایدو:

عجیب است که چرا این خودرو نتوانست جایگاه مناسبی در بازار خودرو ایران پیدا کند. ایدو سدان زیبایی از چانگان است که سال ۲۰۱۲ به عنوان یک کانسپت رونمایی شد. این خودرو چینی مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی است، علاوه بر این، دارای حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثرگشتاور ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

///

نسل اول چانگان ایدو فروش خود را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. این خودرو توسط مرکز طراحی ایتالیایی Changan در تورین طراحی شد و اولین بار به عنوان اتومبیل مفهومی C۲۰۱ در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۱۰ به نمایش درآمد. تحویل سدان در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۱۲ آغاز شد. کراس اوور Changan CS۳۵ بعدی نیز بر اساس Eado ساخته شده است.

///

پیشرانه این خودرو از یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری با توان تولید ۸۳ کیلووات (۱۱۳ اسب بخار) بهره می‌برد. علاوه بر جعبه دنده ۵ سرعته دستی، جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک نیز موجود است. کابین این خودرو از طرح نسبتاً مدرنی بهره برده و شاخص‌های اسپرتی نیز در جای‌جای آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر نسبتاً بزرگی نیز در وسط داشبورد آن قرار دارد و جزییات آلومینیمی بسیاری هم در بخش‌های گوناگون آن به کار رفته است همچنین این خودرو از صندوق بار نسبتاً بزرگ و وسیعی نیز بهره می‌برد که کاملاً رافع نیاز‌های یک خانواده ۴ نفره است.

///

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی است و همچنین ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت کرده است. علاوه بر این، خودروی ایدو به مجموعه کاملی از سامانه‌های ایمنی از جمله ABS، EBD، BA، ESP و TCS مجهز است که در این رده قیمتی کمتر قابل مشاهده است و بیشتر در خودرو‌های گران‌تر کره‌ای و یا ژاپنی یافت می‌شوند.

///















































خودرو

جک توجوی سدان چانگان ایدو

کشور سازنده



چین



چین

سال (طراحی)

۲۰۰۹ ۲۰۱۲

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۲۹۹سی سی ۱۵۹۸سی سی

حداکثر قدرت

۹۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۱۴ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۵ دنده دستی ۴ سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۶ ثانیه ۱۳٫۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۱۰۰ کیلوگرم ۱۳۲۵ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۱۵۵ طول – ۱۶۵۰ عرض – ۱۴۴۵ ارتفاع ۴۶۲۰ طول – ۱۸۲۰ عرض – ۱۴۹۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۴۰۰ میلیمتر ۲۶۶۰ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۹٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

  ۶  لیتر در هر صد کیلومتر ۵٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۴٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر ۷٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۴۵ لیتر ۵۲ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴ یورو ۴

ترمز و پایداری

ABS – EBD ترمزهای جلو و عقب دیسکی – ABS – EBD – ESP – TCS – HBA

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ایربگ راننده و سرنشین

سیستم صوتی

سیستم رادیو پخش با قابلیت پخش MP3 و CD – پورت USB – ۶ بلندگو – آنتن روی شیشه رایو – CD Player – با قابلیت پخش MP3 و پورت USB – مجهز به ۶ بلندگو

دیگر تجهیزات

  رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی – فرمان هیدرولیک – سانروف – کامپیوتر سفری – سنسور پارک دنده عقب – هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی – شیشه بالابر برقی جلو و عقب – غربیلک فرمان چرم – دکمه های تنظیم بر روی فرمان- قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – صندلی چرمی – آینه های جانبی برقی – باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=193511

ثبت نظر

-