اقدام جدید آمریکا برای فشار بر اعضای شورای امنیت علیه ایران

  • کد خبر : 192934
  • 29 شهریور 1399 - 0:32
اقدام جدید آمریکا برای فشار بر اعضای شورای امنیت علیه ایران

به گزارش نیوز به نقل از فارس:  شماری از نماینده‌های جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا اقدام برخی کشورها در مانع‌تراشی علیه تلاش‌های واشنگتن برای تمدید محدودیت‌‌های تسلیحاتی علیه ایران را محکوم کرده و خواستار برخورد با آن شده‌اند. 

«مارک واکر»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده به همراه چند نفر دیگر از همکارانش در نامه‌ای به پمپئو «مانع‌تراشی» برخی از کشورهای عضو شورای امنیت در تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن ممنوعیت‌های مبادلات تسلیحات با ایران را محکوم کرده‌اند. 

واکر در این بیانیه به مواضع اندونزی و نیجر به عنوان روسای دوره‌ای شورای امنیت در مخالفت با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اشاره کرده است. 

این قانونگذار آمریکایی نوشته است: «اقدامات اخیر اندونزی و نیجر در جلوگیری از این تلاش‌ها در شورای امنیت به شدت نگران‌کننده‌ بوده و ضروت بحث درباره اینکه آیا آمریکا باید برای کشورهای تضعیف‌کننده منافع ما و حامیان اصلی‌ترین پشتیبان تروریسم دولتی کمک مالی ارسال کند یا خیر را پیش می‌کشد.»

«دیان دجانی»، نماینده مالزی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اوایل ماه جاری ضمن اشاره به عدم اجماع نظر در این شورا در خصوص طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت که این شورا در جایگاهی نیست که اقدام بیشتری درباره درخواست آمریکا انجام دهد.

رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

او گفت: «پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.»

دجانی اضافه کرد: «از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=192934

ثبت نظر

-