۲۸ میلیون دلار کلاهبرداری از خریداران ماسک در چین

  • کد خبر : 19273
  • 17 اسفند 1398 - 13:12
۲۸ میلیون دلار کلاهبرداری از خریداران ماسک در چین

به گزارش نیوز،این گزارش روز پنجشنبه خاطر نشان می کند که پس از شیوع این ویروس از استان هوبی در مرکز چین و سرایت آن به مناطق دیگر، درخواست برای ماسک در چین بشدت افزایش یافته است.

این رسانه چینی می افزاید که چین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۲۲ میلیون ماسک در آن مصرف می شود.

همین تارنما ادامه می دهد که بسیاری از مردم که از شیوع گسترده ویروس نگران و هراسان بودند، بسرعت به شبکه های اجتماعی مختلف چینی زبان روی آورده و برای خرید ماسک درخواست داده اند.

ویبو از قول یکی از این قربانیان آورده است که برای پرداخت ۱۰۰ عدد ماسک ۱۴۴ دلار پرداخت کرده ولی هرگز آنها را دریافت نکرده است.

در شماری از این شبکه های مختلف از جمله در نرم افزارهایی که در تلفن همراه فعالیت دارند در جریان شیوع کرونا گروه هایی برای فروش ماسک تشکیل شد.

وزارت امنیت عمومی چین گزارش کرده است بسیاری از شبکه هایی که در این نرم افزارها شکل گرفت، فقط برای تقلب و کلاهبرداری از مردم بود.

این وزارتخانه تاکید می کند بسیاری از کلاهبرداران از حسن نیت مردم و اعتماد آنها سوء استفاده کرده اند و پلیس در تعقیب آنها است.

ویروس کرونا در چین جان صدها نفر را گرفته و هزاران مبتلا برجای گذاشته است و بخصوص در روزهای نخست با کمبود ماسک، بسیاری از مردم به خریدهای اینترنتی از نرم افزارهای مختلف روی آوردند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=19273

ثبت نظر

-