ترامپ: ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را تا قبل از سال جدید توزیع خواهیم کرد

  • کد خبر : 191360
  • 27 شهریور 1399 - 11:20
ترامپ: ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را تا قبل از سال جدید توزیع خواهیم کرد
به گزارش نیوز،

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد معتقد است واکسن « کرونا ویروس » می‌تواند تا یک ماه دیگر آماده شود؛ همچنانکه از توزیع ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پیش از آغاز سال ۲۰۲۱ خبر داد.

ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما در مسیر تحویل و توزیع این واکسن به شیوه‌ای خیلی خیلی ایمن و مؤثر هستیم. بزودی سازمان غذا و دارو (FDA) این واکسن را تأیید می‌کند. ما قادر خواهیم بود تا ۱۰۰ میلیون دوز از آن را تا پایان سال ۲۰۲۰ توزیع کنیم و حتی مقدار زیادی از آن زودتر آماده می‌شود.

او همچنین گفت ۸۵ درصد میزان مرگ و میر از ماه آوریل در میان افرادی که مبتلا به کرونا شده اند، کاهش یافته است.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد زدن ماسک به میزان واکسن در مقابله با کرونا اهمیت ندارد. او در همین حال تأیید کرد جواب آزمایش یکی از اعضای کانیوزن کاخ سفید در خصوص ابتلا به کرونا مثبت اعلام شده است.

سخنان دونالد ترامپ به نوعی کم اهمیت جلوه دادن سخنان دکتر «رابرت ردفیلد» ویروس شناس آمریکایی و مدیر کنونی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) است که گفته بود واکسن کرونا تا تابستان آینده در دسترس نخواهد بود.

تا کنون بیش از ۶ میلیون و هشتصد هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این میان، بیش از ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین تا کنون بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۹۴۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=191360

ثبت نظر

-