اختصاصی/ اضطرابی که گریبان زنان را می‌گیرد

  • کد خبر : 191274
  • 27 شهریور 1399 - 10:03
اختصاصی/ اضطرابی که گریبان زنان را می‌گیرد
سرویس ترجمه نیوز، اختلالات اضطرابی که شامل  ترس بیش از حد ، بی قراری و تنش عضلانی است، ناتوان کننده بوده و می تواند خطر افسردگی و خودکشی را افزایش دهد. این مساله یکی از رایج ترین امور بهداشت روان در سراسر جهان بوده که از هر ۱۰۰ نفر حدود چهار نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و هر سال بیش از ۴۲ میلیارد دلار برای سیستم های مراقبت بهداشتی و کارفرمایان این بخش، هزینه دارد. 
 
افرادی که  مضطربند بیشتر احتمال دارد روزهای کاری خود را از دست بدهند و در غیر این صورت، بازده کمتری نسبت به سایرین دارند. کودکان درگیر اضطراب نیز کمتر وارد مدرسه می شوند و تا سال انتهایی آن را سپری می کنند، در نتیجه احتمال کمتری برای موفقیت در زندگی آینده خود دارند. گرچه این شواهد مربوط به ختلالات اضطرابی به عنوان موضوعات مهم بهداشت روان مطرح می باشد، اما از سوی محققان، پزشکان و سیاست گذاران توجه کافی به آن نمی شود.
 
جمعی از محققان در دانشگاه کمبریج برای درک اینکه چه کسانی بیشتر تحت تأثیر اختلالات اضطرابی قرار دارند شروع به بررسی کردند. برای این کار، یک بررسی سیستماتیک از مطالعات انجام گرفت که  بر اساس آن، نسبت افراد مبتلا به اضطراب در زمینه های مختلف در سراسر جهان تعیین و از روش های دقیق برای حفظ بالاترین کیفیت مطالعات استفاده شده است. نتایج این مطالعات نشان داد که زنان تقریباً دو برابر بیشتر از مردان دچار اضطراب می شوند و افرادی که در اروپا و آمریکای شمالی زندگی می کنند به طور نامتناسبی -در مقایسه با سایر نقاط دنیاـ تحت تأثیر این اختلال قرار دارند.
 
چرا زنان؟
اما چرا زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب می شوند؟ این می تواند به دلیل تفاوت در شیمی مغز و نوسانات هورمون های این دو جنس باشد.  بارداری و زایمان در طول زندگی یک زن با تغییرات هورمونی در بدن وی همراه است که اضطراب با خود می آورد. افزایش استروژن و پروژسترون که در دوران بارداری اتفاق می افتد می تواند خطر ابتلا به وسواس را افزایش دهد -شرایطی که با افکار مزاحم و تکراری، انگیزه ها و وسواس های اضطراب آور و ناتوان کننده مشخص می شود.
 
اما به نظر می رسد علاوه بر مکانیسم های بیولوژیک، زنان و مردان اتفاقات زندگی خود را به طور متفاوتی تجربه کرده و به آن واکنش نشان می دهند. زنان تمایل بیشتری به استرس دارند ، که می تواند اضطراب آنها را افزایش دهد. همچنین ، هنگام مواجهه با موقعیت های استرس زا ، زنان و مردان تمایل به استفاده از استراتژی های مختلف مقابله ای دارند. 
 
زنانی که با عوامل استرس‌زای زندگی روبرو می شوند احتمالاً در مورد آن دائما و دائما فکر می کنند که این کار می تواند اضطراب آنها را افزایش دهد. در حالی که مردان بیشتر با مشکلات مقابله می کنند. مطالعات دیگر حاکی از آن است که زنان بیشتر از مردان مورد آزار جسمی و روحی قرار می گیرند و این سوء‌رفتارها، با ایجاد اختلالات اضطرابی همراه است. کودک آزاری با تغییراتی در شیمی و ساختار مغز همراه بوده  و طبق تحقیقات قبلی ، زنانی که تجربه سوء استفاده جنسی داشته اند ممکن است جریان خون غیرطبیعی داشته باشند – یک منطقه مغزی که در پردازش احساسات نقش دارد.
 
غرب مضطرب
بررسی ها همچنین نشان می دهد که افراد ساکن آمریکای شمالی و اروپای غربی بیشتر از افرادی که در سایر نقاط جهان زندگی می کنند تحت تأثیر اضطراب قرار می گیرند. مشخص نیست که چه عواملی می تواند دلیل این میزان بالا باشد. لندن یکی از شهرهای بسیار مضطرب دنیا به حساب می آید. اضطراب اجتماعی در غرب به طور معمول به عنوان ترس شدید از موقعیت های اجتماعی ، خودآگاهی بالا و ترس از قضاوت و انتقاد توسط دیگران در هنگام تعاملات و موقعیت های عملکردی ، آشکار می شود.
 
این در حالی است که تعریف اضطراب در برخی از کشورهای غیرغربی چیز دیگری است. در برخی کشورهای آسیایی، اضطراب به معنای ترس مداوم و غیر منطقی از ایجاد جرم و خجالت از دیگران می باشد. اضطراب در هر تعریفی، دردسرآفرین و ناتوان کننده است پس باید برای درمان آن اقدام کرد. اختلالات اضطرابی معمولاً از اوایل زندگی شروع می شوند، مزمن هستند و بیش از یک دهه می تواند بین زمانی که علائم ایجاد شده و اولین بار از پزشک درخواست کمک می شود ، فاصله وجود داشته باشد. در این مرحله ، اضطراب کاملاً شدید شده و سایر مشکلات بهداشت روان مانند افسردگی نیز بوجود می آید. این امر درمان موفقیت آمیز هر یک از اختلالات را بسیار دشوارتر می کند.

مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=191274

ثبت نظر

-