هشدار جدی به کسانی که از هندزفری استفاده می کنند

  • کد خبر : 191215
  • 27 شهریور 1399 - 9:00
هشدار جدی به  کسانی که از هندزفری استفاده می کنند

به گزارش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر شیرازی متخصص گوش و حلق بینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد عوارض استفاده مکرر از هندزفری و هدفون برای گوش اظهار کرد: استفاده مکرر از هندزفری به پرده گوش آسیبی نمی‌رساند، اما به این خاطر که هندزفری وارد گوش خارجی می‌شود ممکن است آسییب‌هایی به آن وارد کند و حتی باعث  ایجاد حساسیت در گوش شود.

او بیان کرد: همچنین هنگام استفاده از هندزفری، جرم‌هایی که در داخل گوش وجود دارد در پشت آن باقی مانده و به داخل گوش فرستاده می‌شود که در نهایت به دلیل  تجمع جرم‌ها در داخل گوش، شنوایی فرد دچار آسیب می‌شود. 

شیرازی تصریح کرد: اگر کسی پرده گوشش دچار پارگی و یا سوراخ شده باشد و یا حتی عفونت گوش میانی داشته باشد، استفاده مکرر از هندزفری سبب می‌شود تا این عفونت نیز بیشتر شود و مشکلاتی را برای گوش میانی به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در رابطه با استفاده از هندزفری باید به آن توجه شود این است که کسانی که به صورت مکرر از هندزفری استفاده می‌کنند به خصوص در مدت زمانی طولانی و با صدای بلند در چنین شرایطی ممکن است آسیب‌های جدی به عصب و حلزون گوش وارد شود و شنوایی افراد را تا حد قابل توجهی ضعیف کند که این آسیب غیر قابل جبران و بازگشت است.

کاهش شنوایی بر ا ثر استفاده از هندزفری

شیرازی گفت: بنابراین افراد نباید مدت زمان طولانی از هندزفری استفاده کنند همچنین لازم است بدانید که به هنگام استفاده از هندزفری نباید صدای گوشی آنقدر بلند باشد که صدا‌های محیط اطراف به هیچ وجه شنیده نشود پس علامت بلند بودن صدای هندزفری آن است که فرد به هنگام استفاده از آن متوجه صداهای محیطی نشود. 

 او در نهایت افزود: استفاده مکرر از هندزفری و هدفون به صورت طولانی مدت آن هم با صدای بلند به عصب گوش آسیب می‌رساند، اما تنها تفاوت آسیبی که بر اثر استفاده از هدفون در مقابل هندزفری به گوش وارد می‌شود این است که چون هدفون وارد مجرای گوش نمی‌شود پس دیگر سبب جمع شدن جرم‌ها داخل گوش نخواهد شد یا کسانی که پرده گوش‌شان به هر علتی که پاره و یا سوراخ شده است و یا حتی عفونت گوش میانی دارند نسبت به کسانی که از هندزفری استفاده می‌کنند کمتر در معرض خطر کم شنوایی قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=191215

برچسب ها

ثبت نظر

-