هشدار جمهوری اسلامی درباره آمار عجیب مشارکت کرج در انتخابات

  • کد خبر : 191133
  • 27 شهریور 1399 - 7:31
هشدار جمهوری اسلامی درباره آمار عجیب مشارکت کرج در انتخابات

 

 

هشدارجمهوری اسلامی درباره آمار عجیب مشارکت کرج در انتخابات

به گزارش نیوز در بخشی از این یادداشت آمده است: ( هشدارجمهوری اسلامی درباره آمار عجیب ) درست است که بعضی روش‌های نادرست، برخوردهای غلط و کوتاهی‌های نابخشودنی در اجرای عدالت موجب شد پشتوانه مردمی این نظام دچار خدشه گردد، ولی اگر به سرمایه اصلی مردمی‌ماندن نظام که قانون اساسی آنست توجه و عمل شود، این پشتوانه به جایگاه واقعی خود باز خواهد گشت و حتی تقویت هم خواهد شد.اقداماتی که در چند انتخابات اخیر صورت گرفته، تحرکاتی که در مجلس یازدهم تحت عنوان اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری شروع شده و مواضعی که عده‌ای از عناصر محدودنگر و انحصارطلب در زمینه تضییع حقوق مردم اعلام می‌کنند، متاسفانه تماماً در جهت تضعیف پشتوانه مردمی نظام هستند. تاسف بالاتر اینست که عاملان اصلی این اقدامات و تحرکات و صاحبان این مواضع، خود را انقلابی و حامی مردم معرفی می‌کنند و با چنین شعارهای زیبائی درحال سلب کردن حقوق قانونی و شرعی مردمی هستند که صاحبان اصلی انقلابند.

 

در ادامه یادداشت آمده است: نگاهی اجمالی به آمار مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس که جمعه گذشته در ۱۰ حوزه انتخابیه برگزار شد نشان می‌دهد نگرانی از تحرکاتی که به تضعیف پشتوانه مردمی نظام می‌انجامد، یک نگرانی واقعی است. برای نمونه، در شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد که تعداد واجدین شرایط رای دادن در آنها بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر است، کسی که به عنوان نماینده این شهرستان‌ها به مجلس یازدهم راه یافته، طبق آمار اعلام‌شده رسمی فقط ۲۷۰۰۰ رای داشته است. نمونه دیگر مربوط به کرمانشاه است که نماینده وارد شده به مجلس یازدهم فقط ۹۶۶/۲۱ رای با خود آورده است. اینها دو شهر بزرگ از حوزه‌های انتخابیه‌ای هستند که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار شده است. در حوزه‌های انتخابیه دیگر، آمارهای رسمی اعلام شده نشان می‌دهند افرادی با کمتر از ۱۰ هزار رای وارد مجلس یازدهم شده‌اند.

 

نظام جمهوری اسلامی ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

درست است که شرایط کرونائی و مرحله دوم بودن انتخابات دو عامل کاهش آراء بودند ولی تاثیر این دو عامل را حداکثر می‌توان تا ۱۰ درصد درنظر گرفت. بنابراین، باید بپذیریم که اینهمه ریزش را باید یک خطر برای پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی دانست که از نوع تعامل مسئولان با مردم و بی‌توجهی به نقش مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور ناشی می‌شود. در انتخابات مجلس یازدهم به‌ویژه در مرحله دوم، تقریباً رقابت واقعی که رقابت بین افکار و گرایش‌های سیاسی متفاوت است وجود نداشت. وزیر کشور در آستانه انتخابات مرحله دوم گفته بود این انتخابات که در شرایط کرونائی برگزار می‌شود الگوئی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهد بود. این آقای وزیر و سایر مسئولین انتخابات باید بدانند که آنچه مانع مشارکت مردم در انتخابات است، کرونا نیست، بدتر از کرونا محدود کردن حق انتخاب مردم است. در هر انتخاباتی که رقابت واقعی وجود داشته باشد، مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، انگیزه خواهند داشت حتی در شرایط کرونائی. مردم، خواهان تقویت نظام هستند، مشکل در رفتار مسئولان است.

خبری دیگر

ماجراهایی خواندنی از حضرت نوح(ع)

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=191133

ثبت نظر

-