تشکیل قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی

  • کد خبر : 190719
  • 26 شهریور 1399 - 20:31
تشکیل قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی
به گزارش نیوز،

صادق مفرد معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: همه گیری بیماری کرونا در کشورهای جهان، نشان داده است که دولتها به تنهایی قادر به مدیریت همه جانبه این بیماری نیستند و این مردم  هستند که می‌توانند در پهنه های کوچک و بزرگ محل زندگی خود دست به اقدامات اثرگذار بزنند.

وی افزود: پس از گذشت چندماه ماه از ورود بیماری کرونا به کشور و فعالیت فراگیر آحاد دانشجویان و جهادگران در زمینه پیشگیری از گسترش بیماری کرونا و کمک به تیم درمان و ایجاد آرامش نسبی در سطح جامعه در حوزه سلامت، ایجاد وقفه در اقتصاد و کسب و کار باعث تاثیر منفی بر وضعیت تولید و معیشت مردم به ویژه در فعالیت های خرد و کوچک شده است. مشاغلی که عموما توسط اقشار ضعیف و مستضعف جامعه راه اندازی و اداره می گردند که در شرایط حاضر به دلیل بروز مشکلات در شبکه تولید، توزیع و مصرف  دچار مشکل شده اند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولیت و نقش بسیج دانشجویی که در عبور از حوادث و بحران ها توانسته اند کمک شایان توجه و ارزشمندی را بعمل آورند در این برهه زمانی نیز با حمایت و بستر سازی مناسب می توانند در احیاء رونق و جهش تولید نقش آفرینی کند.

هدف از تشکیل قرارگاه

وی درباره هدف از تشکیل قرارگاه اظهار داشت: نقش آفرینی بسیج دانشجویی در توسعه و رونق بخشیدن به وضعیت تولید و اشتغال در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی با رویکرد مسئله محوری و از طریق اقدامات پژوهشی،  مطالبه گری و  فعالیت های جهادی سطوح اجرایی، پژوهش و فناوری، بررسی موانع جهش تولید و ترسیم نظام مسائل تولید (در سطح بومی و ملی) ، انجام اقدامات فناورانه و سیاستگذاری در راستای جهش تولید، ارائه طرح های نوآورانه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی، شناسایی مسائل شهرک های صنعتی و ارائه راهکار های عملی با همکاری بسیج صنعت، حمایت از هسته های فناورانه در راستای جهش تولید،  مطالبه گری و گفتمان سازی، بررسی موانع جهش تولید و مطالبه گری آن از مسئولین مربوطه و مبارزه با قوانین و رویه های مانع جهش تولید است.

مفرد گفت: در حوزه عملیات جهادی، کمک به بازاررسانی محصولات از طریق معرفی و یا تشکیل غرفه های محلی، کمک به کاهش ضایعات باغات و کشاورزی از طریق تقویت صنایع تبدیلی، کمک به بسته بندی، تکمیل و برندسازی محصولات، انجام فعالیت های عمرانی در حوزه زیرساخت مشاغل نظیر آبرسانی از دیگر اهداف است.

وی افزود: در حوزه فرهنگسازی نیز برگزاری برنامه های مختلف جهت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نشست کارافرینان موفق در دانشگاه ها، پرداختن به موضوع  جهش تولید در جشنواره ققنوس را شامل می‌شود ، همچنین در رشد و کادرسازی ارائه آموزه های مرتبط با جهش تولید ویژه بسیجیان در دوره های مختلف از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=190719

ثبت نظر

-