عباسعلی: قرارداد ما ۱۵ میلیونی است، فوتبالیست‌ها میلیاردی

  • کد خبر : 189950
  • 26 شهریور 1399 - 10:15
عباسعلی: قرارداد ما ۱۵ میلیونی است، فوتبالیست‌ها میلیاردی

نیوز/ سیدحسن صفوی؛ حمیده عباسعلی، کاراته‌کای المپیکی، ۶ ماه بعد از جراحی، دوباره باید به آلمان برود. برود تا پایش دوباره جراحی شود، این‌بار برای درآوردن فنری که پزشک معالجش کار گذاشته است. جراحی که تنها امینی می‌تواند از پس آن برآید. کاپیتان تیم ملی کاراته بعداز دوره نقاهتش تمرینات سبک را شروع کرده تا کم‌کم برای المپیک آماده شود تا از توکیو با مدال برگردد. 

مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش در حالی اواخر سال گذشته برگزار شد که حمیده عباسعلی در فینال سنگین وزن بانوان و در مصاف با نماینده ایتالیا به برتری دست یافت و علاوه بر کسب مدال طلای لیگ جهانی کاراته‌وان سالزبورگ اتریش، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز به دست آورد. هرچند کسب مدال طلا و سهمیه حضور در المپیک توکیو عباسعلی را خوشحال کرد، اما متأسفانه در همان رقابت و در ثانیه‌های پایانی دیدار فینال با حریف ایتالیایی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شد.

این آسیب‌دیدگی باعث شد تا کام کاراته ایران تلخ شود و بلافاصله پزشکان تصمیم گرفتند تا پای عباسعلی برای رسیدن به توکیو هرچه زودتر جراحی شود، حالا پس از گذشت چندین ماه از جراحی پای عباسعلی قهرمان طلایی مسابقات لیگ‌های جهانی تمرینات خود را شروع کرده است. دقایقی را با عباسعلی به گفتگو پرداختیم که در ادامه میخوانید.

شنیده‌ایم که این روز‌ها تمرین می‌کنید، اوضاع تمرین شما چطور است؟
از مردادماه تمرینات سبک را شروع کرده‌ام، تمرینات کاراته زیر نظر سمانه خوش‌قدم و تمرینات فیزیوتراپی را زیر نظر آقایی انجام می‌دهم. تمرینات حرکتی محدود است و تمریناتی که نباید انجام دهم را به خوش‌قدم گفته‌اند و او طبق همان محدودیت‌ها، برایم تمرین کاراته درنظر می‌گیرد.

این روز‌ها موضوع عجیبی مطرح شده درباره اینکه قرار است شما برای درآوردن پلاتین پایت به آلمان بروی، آیا این موضوع صحت دارد؟
به نکته خوبی اشاره کردید، متأسفانه به دلیل اینکه امکانات کافی برای جراحی پایم وجود ندارد، باید به آلمان بروم و همان پزشکی که پایم را جراحی کرده، دوباره پایم را جراحی می‌کند. اصلاً پلاتینی در پایم نیست، این کلمه اشتباه تایپی و یا هرچیز دیگری بوده که در خبر‌ها منتشر شده است. زمانی که مصدوم شدم، دکتر امینی در آلمان جراحی‌ام کرد، یک چیزی مثل فنر در پای من کار گذاشته شد تا رباط پایم بهبود پیدا کند، این عمل طبق علم پزشکی روز دنیا انجام شده و جراحی کاملاً متفاوتی است. حالا هم به دلیل اینکه آن تجهیزات پزشکی و امکانات که در آلمان وجود دارد و در ایران نیست، هر طوری شده باید پزشکم این جراحی کوچک را انجام دهد.

حالا که کرونا دنیا را تعطیل کرده، شما می‌توانید به آلمان بروید؟
من ویزای آلمان را دارم و قرار است پزشک معالجم امینی دعوت‌نامه برایم بفرستد تا کار‌های اعزامم به آلمان انجام شود. صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در تلاش است تا اقدامات لازم ویزایم از سفارت آلمان انجام شود. کرونا شرایط سفر را در دنیا کمی سخت کرده، اما طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در تلاش هستند تا این اعزام هرچه زودتر انجام شود.

بعد از جراحی می‌توانید تمرینات جدی را شروع کنید؟
من پیش از زمان اعلام شده برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تمرینات سبک را شروع کردم. امیدوارم بعد از جراحی و اطلاع از وضعیت پایم تمریناتم را بدون دغدغه انجام دهم. موضوع این است که وقتی المپیک به خاطر کرونا به تعویق افتاد، پزشکان هم تصمیم گرفتند روند درمان را کند‌تر انجام دهند، چون دیگر نیاز نبود سریع‌تر برای المپیک آماده شوم و من فرصت زیادی داشتم. خیلی‌ها تصور می‌کردند که با شرایطی که دارم المپیک را از دست می‌دهم، اما با این اتفاق در دنیا، من شانس بیشتری برای حضور در المپیک پیدا کردم. حالا که شرایط به نفع من شده؛ همه تلاشم را می‌کنم تا در توکیو برای ورزش ایران و بانوان با مدال افتخار‌آفرینی کنم. حتی در این مدت برای آمادگی روحیه‌ام، زیر نظر روانپزشک بودم و خیلی شرایط خوبی داشتم.

با این شرایط، شما موافق شروع اردوی تیم ملی هستید؟
اول اینکه من سهمیه المپیک را گرفته‌ام و شرایطم خیلی با بقیه ملی‌پوشان متفاوت است، آن‌ها در تلاش هستند تا سهمیه بگیرند و حق دارند دغدغه داشته باشند. من واقعاً نمی‌توانم بگویم که اردو‌ها شروع شود یا نه، اما یک نکته را نباید فراموش کنیم، کرونا را خیلی باید جدی بگیریم. این بیماری خیلی خطرناک است. ما باید بدون دغدغه و استرس در اردو‌ها تمرین کنیم، اما متأسفانه شیوع کرونا آرامش را از همه گرفته است.

درباره مبلغ قرارداد و غرامت ویلموتس نظری نداری؟
ما بار‌ها درباره این موضوع صحبت کردیم. من نمی‌خواهم درباره شخص خاصی صحبت کنم. شاید فوتبالیست‌ها ناراحت شوند، اما باید این فاصله قرارداد‌های فوتبالیست‌ها با بقیه ورزشکاران کم شود. ما نمی‌گوییم به اندازه فوتبالیست‌ها باید قرارداد ببندیم، اما این انصاف نیست یک کاراته‌کا ۱۵میلیون قرارداد برای لیگ ببندد، اما از آن طرف یک فوتبالیست قرارداد میلیاردی داشته باشد، کجای این دو قرارداد منصفانه است. واقعاً در حق ما اجحاف می‌شود. چرا باید یک مربی خارجی قرارداد چندمیلیاردی با تیم ملی یا باشگاه‌های بزرگ داشته باشد؟ از آن طرف ورزشکاران حرفه‌ای ما به دلیل مشکلات مالی نتوانند ورزش حرفه‌ای را ادامه دهند و از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند. ورزشکاران در رشته‌های انفرادی از دل و جان برای بالا بردن پرچم ایران در مسابقات مختلف مایه می‌گذارند، اما هیچ وقت به حق‌شان نمی‌رسند. به نظرم مسئولان ورزش برای جلوگیری از این اتفاقات تدابیری اتخاذ کنند تا پول‌های هنگفت به مربیان و بازیکنان خارجی داده نشود. باید برای دلگرمی ورزشکاران رشته‌های انفرادی هم تصمیماتی گرفته شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=189950

ثبت نظر

-