صدا و سیما و شوک AFC درباره عدم پخش بازی‌ها ی لیگ قهرمانان!!!

  • کد خبر : 186794
  • 24 شهریور 1399 - 6:30
صدا و سیما و شوک AFC درباره عدم پخش بازی‌ها ی لیگ قهرمانان!!!

 

 

نیوز: روز یک شنبه و در آستانه بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، خبری درباره درباره عدم پخش بازی‌ها از تلویزیون ایران روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت که باعث نگرانی خیلی‌ها شد.

 

 صدا و سیما و شوک AFC درباره عدم پخش بازی‌های لیگ قهرمانان!!!

بر اساس این خبر، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آژانس تجاری کنفدراسیون روز گذشته با ارسال نامه‌ای به ترتیب به فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما عنوان کرده‌اند به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ضمن لغو یک‌طرفه قرارداد حقوق پخش تلویزیونی آژانس تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا با سازمان صداوسیما، از در اختیار گذاشتن سیگنال پخش زنده مرحله گروهی متمرکز لیگ قهرمانان آسیا معذور هستند.

فدراسیون فوتبال هم در واکنش به این ماجرا و بر اساس خبری که روی سایتش قرار داده، اعلام کرده که انتظار دارد AFC در این زمینه با آن‌ها همکاری کند و مشکلی در راه پخش زنده مسابقات نباشد.

ظاهراً محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که «فدراسیون فوتبال با تأکید بر رعایت کلیه قوانین و مقررات در تمامی رویدادهای بین‌المللی، حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا، با اعزام نمایندگان خود به منظور حضور شایسته در لیگ قهرمانان آسیا اقدام کرده و بر این اساس انتظار دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا بستر لازم برای پخش زنده مسابقات را از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران معمول دارد تا خللی در این باره رخ ندهد و میلیون‌ها هوادار و مخاطب علاقه‌مند به فوتبال در ایران بتوانند بدون استرس مسابقات را از طریق تلویزیون کشورمان و بدون نیاز به شبکه‌های جایگزین نظاره کنند.»

دیروز خیلی‌ها این مسأله را به نوعی عدم پخش بازی‌ها  از طریق صداوسیما یکی دانستند و حتی شروع کردند به پیدا کردن شبکه‌های جایگزین برای تماشای بازی اما ماجرا به همین سادگی‌ها نیست. بر اساس کنداکتور هفتگی اعلام شده صداوسیما، قرار بود امروز بازی الاهلی امارات و شهرخودروی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ از طریق شبکه ورزش و بازی الوحده امارات و استقلال ایران از ساعت ۲۲:۳۰ از طریق شبکه سه سیما پخش شوند.

 

نکته جالب این‌جاست که پخش دیدار الاهلی و شهرخودرو هم‌چنان در کنداکتور شبکه ورزش قرار دارد و بازی الوحده و استقلال هم که به دلیل مشکلاتی که برای تیم اماراتی به وجود آمده اصلاً مشخص نیست قرار است برگزار شود یا خیر.

البته شبکه ورزش از شنبه‌شب پخش تیزر مربوط به پخش بازی شهرخودرو را از آنتن خود حذف کرد و حتی اطلاعات بازی را هم دیگر به صورت زیرنویس درج نکرد. شبکه سه هم از روز گذشته سعی کرد تیزر پخش مستقیم بازی استقلال را به حالت تعلیق دربیاورد اما خبرهای رسیده به ایران‌ورزشی حاکی از آن است که هم شبکه سه و هم شبکه ورزش، استودیو، مجری و گزارشگر خود را آفیش کرده‌اند.

عدم پخش بازی‌ها هک کردن فید

ظاهراً صداوسیما که در سال‌های گذشته مجبور بوده به دلیل درگیر بودن تیم‌های ایرانی در این مسابقات، حق پخش رقابت‌ها را خریداری کند حالا می‌خواهد روی بیاورد به همان تاکتیکی که برای پخش رقابت‌های فوتبال اروپایی استفاده می‌کند؛ هک کردن کانال فید رقابت‌ها!

فید اصطلاحی است که خوره‌های فوتبال با آن آشنا هستند؛ فرکانسی که اصطلاحاً تصاویر تمیز و بدون لوگویی از ورزشگاه را برای شبکه‌هایی که حق پخش رقابت‌ها را به صورت قانونی خریداری کرده‌اند می‌فرستد تا آن‌ها با درج لوگو و اطلاعات خود، آن تصاویر را روی آنتن ببرند.

صداوسیما در چندسال گذشته رقابت‌های فوتبال، فرمول یک، موتورسواری، تنیس و NBA را از همین طریق برای علاقه‌مندان پخش کرده و حالا شاید نامه مسئولان AFC برای آن‌ها توفیق اجباری هم باشد! چرا که دیگر لازم نیست پولی بابت فرکانسی که می‌توانند با هک کردن آن را به دست بیاورند، پرداخت کنند.

سابقه عدم پخش بازی‌ها

در نتیجه به نظر می‌رسد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا کما فی‌السابق در ایران پخش شود. حتی اگر هکرها نتوانند فید مسابقات را بیابند، امکان این وجود دارد که تلویزیون مثل دهه‌های پیش، تصویر را از روی یک شبکه ماهواره‌ای عرب‌زبان بردارد و با پوشاندن لوگوی شبکه مبدأ و کم کردن صدای گزارشگر عرب، بازی را روی آنتن ببرد!

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=186794

ثبت نظر

-