استرداد کلاهبردار میلیاردی به کشور / صراف غیرمجاز به کشور همسایه پناه برده بود

  • کد خبر : 185730
  • 23 شهریور 1399 - 11:28
استرداد کلاهبردار میلیاردی به کشور / صراف غیرمجاز به کشور همسایه پناه برده بود

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از استرداد متهمی خبر داد که با راه‌اندازی صرافی غیرمجاز و کلاهبرداری از کشور متواری شده بود؛ تاکنون این متهم ۱۸۰ شاکی دارد و ارزش ریالی شکایات مطرح شده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش نیوز،  سردار هادی شیرزاد با اعلام خبر استرداد یکی از متهمان فساد مالی به کشور اظهار کرد: یکی از متهمان پرونده‌های فساد مالی اخیراً توسط پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران از یکی از کشورهای همسایه به کشورمان بازگردانده شد.

 صراف غیرمجاز به کشور برگشت

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی افزود: این فرد اواخر سال ۹۷ با راه‌اندازی یک صرافی غیرمجاز از تعدادی از هموطنان کلاهبرداری کرده بود که این اقدام وی تا اواسط سال ۹۸ ادامه داشت و در نهایت متواری شد.

وی تصریح کرد: مرجع قضایی درباره دستگیری این فرد ابلاغی را به عنوان پلیس بین‌الملل صادر کرده و از پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران خواستند نسبت به صدور اعلان قرمز برای این متهم، اقدامات قانونی به عمل بیاید که با هماهنگی اینترپل بین‌الملل اعلان قرمز برای این فرد صادر و این اعلان قرمز در سراسر دنیا پخش شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در نهایت این متهم بر اساس اعلان قرمز صادره توسط اینترپل تهران، در یکی از کشورهای همسایه بازداشت شد؛ دستگیری و سیر فرآیند استرداد این شخص حدود هشت تا ۹ ماه طول کشید تا اینکه وی دو روز گذشته به کشور بازگردانده شد.

استرداد کلاهبردار ۲۰۰ میلیارد تومانی به کشور

شیرزاد ادامه داد: معمولاً در این پرونده‌ها، با تعدادی از شکات اولیه مواجه هستیم که پس از استرداد متهم، شکات دیگری نیز به آن اضافه می‌شوند؛ در حال حاضر شکات این پرونده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این شخص شکایت دارند که بنابر اطلاعات واصله تعداد شکات در حال افزایش است.

به گفته رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی، این پرونده تاکنون ۱۸۰ شاکی دارد و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=185730

ثبت نظر

-