اثر کرونا بر زنان باردار چیست؟

  • کد خبر : 185221
  • 23 شهریور 1399 - 1:19
اثر کرونا بر زنان باردار چیست؟

 به گزارش نیوز به نقل از پست هاف در واقع این مطالعات روی زنان هم سن که تعدادی ۱ . باردار بودند، ۲. تعدادی باردار نبودند و ۳. گروهی که اولیل بارداری بودند انجام شد. زنان باردار علائم کمتری که شامل تب و بدن درد است، نسبت به گروهی نشان دادند که باردار نبودند.

با وجود اینکه نرخ مرگ و میر در نوزادان که از مادرانی مبتلا به کروناویروس زاده شدند پایین است ولی همه‌ی آنها مشکل تنفسی داشتند. در حال حاضر مادران باردار بیشتر از همه‌ی گروه‌های انسانی، در خطر جدی کروناویروس هستند. یافته‌های پژوهشگران بر اساس، ۷۷ مطالعه و بر ۱۱۴۳۲ زن باردار که به تازگی در بیمارستان بستری شدند و مشکوک یا مبتلا به کرونا بودند، است. اگر مادر مبتلا به چاقی، فشار خون بالا و دیابت باشد اثرات منفی کرونا نیز بر کودک بیشتر می‌شود.

محققان به برخی از محدودیت های مطالعه اشاره می کنند که ممکن است نتایج آنها را تحت تاثیر قرار داده باشد؛ اما می‌گویند متخصصان بهداشت و درمان باید آگاه باشند که زنان باردار مبتلا به کروناویروس ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه و امکانات تخصصی برای مراقبت از نوزاد داشته باشند. مادرانی که شرایط از بیماری‌های بالا را دارند و وزن بالا دارند در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند که نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند. ادوارد نوریس، رئیس کالج سلطنتی زنان و زایمان، این مطالعه را «جامع تحقیقات موجود درباره‌ی کروناویروس در بارداری» می‌نامد.

او به هاف بریتانیا گفت: «این مطالعه افزایش احتمالی نیاز به مراقبت های ویژه در میان زنان باردار مبتلا به کروناویروس را برجسته می‌کند. این موضوع برای زنان باردار نیز صادق است که باید مراقب آنفولانزا فصلی نیز باشند. این موضوع امسال اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است که باید توجه ویژه‌ای هم به آن داشته باشیم. به خصوص مهم است که زنان باردار سه دوره‌ی واکسن آنفولانزای خود را پیگیری کنند».

نوریس می‌گوید: «یافته های این مقاله «نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد اثرات ویروس بر زنان باردار و نوزادانشان» را نیز به میان می‌کشد تا  برای خدمات بهداشتی مورد نیاز، پاسخ‌های درستی داشته باشیم.

منبع: نیوز زندگی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=185221

ثبت نظر

-